Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Ananasová dieta

Konzumuje se výhradně ananas a z něj vyrobené šťávy. Denně se doporučuje sníst dva až tři kilogramy ananasu, což je cca 1000 kcal/4200 kJ. Kromě ananasu lze konzumovat ještě další ovoce obsahující enzymy, které mají podporovat odbourávání bílkovin (čímž se ale přichází o svalovou hmotu) a cílevědomě rozpouštět tuky.

VÝHODY

K úbytku váhy sice dojde, ale netrvá dlouho – nevýhody této diety jsou jednoznačně v převaze.

NEVÝHODY

Dieta je chudá na bílkoviny, tuky, ale i sacharidy (zvláště na polysacharidy). Hrozí nedostatek důležitých vitamínů a minerálních látek (železo, zinek, jód). Jde o extrémně jednostrannou stravu, která vede k nedostatečnému příjmu živin, tělo ztrácí svalovou hmotu, což následně snadno vede k jo-jo efektu. Hrozí poškození zdraví – z velkého množství ovoce a zeleniny může dojít k podráždění žaludku až k vyvolání obstrukčního ileusu (neprůchodnost střev).

Podrobnější informace a hodnocení odborníků naleznete v novinách Obesity news: Ananasová dieta.

Autor: Mgr. Lenka Míčová

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce