Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Atkinsova dieta

Základní složkou diety jsou bílkoviny a tuky. Výrazně omezený je příjem sacharidů. Další zásady jsou:

Může se konzumovat zelenina, ovoce (ne všechny druhy), vejce, maso bez kůže, mléko a mléčné výrobky, pečivo z celozrnné mouky, těstoviny z vajec, koření, čokoláda s více než 60 % kakaa, olej.

Zakázány jsou brambory, rýže, kukuřice, těstoviny ze semolinové mouky, pečivo z bílé mouky, banány, rozinky, meloun, ananas, mrkev, řepa, cukr, melasa, med, sladké limonády, pivo.

Denně je povoleno maximálně 20 gramů sacharidů.

VÝHODY

Při této dietě lze zhubnout, avšak po přidávání sacharidů je větší pravděpodobnost, že se váha bude rychle vracet zpátky. Často dochází k nedostatku vápníku a vitamínů, proto je dobré při této dietě doplňovat vitamíny formou tablet.

NEVÝHODY

Tělo sacharidy potřebuje, je to hlavní zdroj energie a pokud se mu nedostávají, energii si bere z tuků a pak z bílkovin. Jde však o energeticky náročný proces a pro organismus značně nevýhodný, neboť zatěžuje tělo škodlivými metabolity (produkty látkové přeměny). Dlouhodobě se zcela nehodí pro redukční režimy.

Podrobnější informace a hodnocení odborníků naleznete v novinách Obesity news: Atkinsova dieta.

Autor: Mgr. Lenka Míčová

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce