Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Cambridgeská dieta

Dieta je pojmenována po pracovišti jejího zakladatele, dr. Alana Howarda. Základem Cambridgeské diety je konzumace 3x denně pouze tzv. speciálně vyrobených instantních pokrmů, které mají velmi malou denní energetickou hodnotu. Mezi instantními pokrmy nalezneme polévky, tyčinky, koktejly apod. V této dietě je zakázáno ovoce a zelenina. Mezi další zakázané potraviny patří celozrnné výrobky, luštěniny, mléko a mléčné výrobky.

VÝHODY

Při držení této diety zcela jistě zhubnete, neboť denní energetický příjem na úrovni 2000 kJ je opravdu velice nízký.

NEVÝHODY

Při dlouhodobém užívání vede tato dieta k podvýživě. Velkým nedostatkem je malé zastoupení vlákniny, což vede k pocitu hladu. Je velice pravděpodobné, že po jejím ukončení se dostaví rychlý jo-jo efekt.

Podrobnější informace a hodnocení odborníků naleznete v novinách Obesity news: Cambridgeská dieta.

Autor: Mgr. Lenka Míčová

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce