Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Citrusová dieta

Během tří hlavních jídel je dovoleno jíst jakékoliv množství i druhy masa. Zakázány jsou ale přílohy jako brambory, těstoviny, rýže. Namísto přílohy je možné použít právě a pouze citrusy. Hlavním zdrojem energie se tedy stává maso, které však můžeme jakkoli upravovat (smažit, péci, grilovat apod.). Zakázány jsou také svačiny. Z dalších zákazů při této dietě stojí za zmínku vynechání mléčných výrobků, pokrmů z bílé mouky, zákaz používání cukru a polotovarů – bujony, mražená jídla, polévky z pytlíku apod.

VÝHODY

Hlavní a zároveň jedinou výhodou této diety je fakt, že citrusy jsou pro člověka zdrojem vitaminu C.

NEVÝHODY

Zredukované kilogramy budou při této dietě pouze a jedině výsledkem příjmu menšího počtu kalorií. Hlavním problémem je její jednotvárnost. Pokud budeme citrusy konzumovat ve velkém i se slupkami mezi dílky, můžeme si způsobit až neprůchodnost střevě. Při větším požití grapefruitové nebo citrónové šťávy si můžeme přivodit bolesti v oblasti žaludku v důsledku překyselení. Navíc může dojít ke změně účinku některých léků.

Podrobnější informace a hodnocení odborníků naleznete v novinách Obesity news: Citrusová dieta.

Autor: MUDr. Jitka Housová, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce