Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Grapefruitová dieta

Grapefruitová dieta je skvělá při potížích s cholesterolem. Je proto výborná na srdce. Navíc můžete jíst tolik, kolik chcete. To znamená, že grapefruitovou dietou dosáhnete spálení nežádoucích tuků a cholesterolu.

Dieta je v mnohém podobná Citrusové dietě, zde je vypíchnuta úloha a výjimečnost grapefruitu. Tato dieta vychází z toho, že grep obsahuje velmi důležitou složku pro odbourávání cholesterolu – betakaroten. Není tedy divu, že grapefruit je také nazýván ovocem srdečních diet. Důležitý je fakt, že při této dietě není nijak omezena vaše spotřeba jídla. Tento dietní plán, který běží minimálně 12 dní, přímo vyžaduje běžnou konzumaci jídla – čím více jíte, tím více cholesterolu spálíte.

Princip diety

Vypijte osm sklenic vody každý den. Jezte, dokud máte chuť a nic si neodepírejte. Nijak neupravujte množství grapefruitů nebo grapefruitového džusu, které přijímáte, protože to je hlavní složka odstraňující tuk. Omezte příjem kávy a vyhněte se bílé zelenině a bramborům. Také omezte dezerty. Jídla smažená na másle jsou v pořádku, maso také není nijak omezeno. 12denní cyklus se opakuje s 2denními přestávkami. Výsledky této diety se projeví až po dvou a půl měsících.

Povolené potraviny

Červená cibule, paprika, ředkvičky, brokolice, nízkokalorické saláty.

Zakázané potraviny

Majonézy, kořeněná jídla, brambůrky, bílé cibule, okurky, sýry, párky.Negativa Zredukované kilogramy budou při této dietě pouze a jedině výsledkem příjmu menšího počtu kalorií. Hlavním problémem je její jednotvárnost. Pokud budeme citrusy konzumovat ve velkém i se slupkami mezi dílky, můžeme si způsobit až neprůchodnost střevě. Při větším požití grapefruitové šťávy si můžeme přivodit bolesti v oblasti žaludku v důsledku překyselení. Navíc může dojít ke změně účinku některých léků.

Autor: Mgr. Lenka Mičová

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce