Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Tukožroutská dieta

Základem této diety je tzv. tukožroutská polévka složená ze zeleniny (cibule, paprika, rajčata, celerová nať, celer, zelí, kostka bujónu), která je součástí jídelníčku každý den. Množství polévky není omezené a dát si ji můžete kdykoliv máte hlad. K tomu lze konzumovat jeden den ovoce, druhý zeleninu, třetí den kromě polévky ovoce a zeleninu. Čtvrtý den je zařazeno kromě polévky jeden až dva litry nízkotučného zakysaného mléka, pátý den až 300 gramů vařeného hovězího masa. Šestý den lze opět sníst maso a kromě polévky ještě čerstvou zeleninu, sedmý den je povolena kromě polévky rýže natural a syrová zelenina.

VÝHODY

Dieta neobsahuje téměř žádné sacharidy, minimum bílkovin, minimum tuků. Důraz je kladen na dostatečné množství tekutin, nejlépe vody. Je to naprosto jednostranná strava, kaloricky velmi chudá, tudíž slibovaného váhového úbytku 4 až 8 kg za týden lze dosáhnout. Tato dieta se hodí jako jarní očistná kúra.

NEVÝHODY

Váhový úbytek ale není trvalý, neboť tuto dietu nelze držet dlouhodobě, a úbytek váhy je na úkor svalové hmoty.

Podrobnější informace a hodnocení odborníků naleznete v novinách Obesity news: Zbaví nás tukožroutská polévka kil navždycky?

Autor: Mgr. Lenka Míčová

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce