Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Nápoje

Dostatečný pitný režim je nedílnou součástí správné výživy. Vhodnými tekutinami jsou stolní vody, ovocné čaje, zelený čaj nebo džusy ředěné minimálně 1:2 ve prospěch vody. Nevhodnými nápoji jsou sladké limonády a džusy, které obsahují velké množství cukru a tedy i energie. Minerální vody obsahují velké množství solí, neměly by proto také tvořit základ pitného režimu.

Nemusí být vždy nejlepší pít pouze čistou vodu. Zvláště v létě, kdy se hodně potíte, ztrácíte kromě vody i důležité soli. Proto je výhodnější kombinace vody a různých minerálních vod. Zvláště lidé s vysokým tlakem by se o vhodném pitném režimu měli poradit se svým lékařem.

Vhodné:

  • stolní vody,
  • ovocné čaje, zelený čaj,
  • ředěné džusy (minimálně 1:2 ve prospěch vody),
  • občas limonády slazené umělým sladidlem.

Méně vhodné:

  • sladké nápoje (cola, tonik, limonády apod.),
  • neředěné džusy,
  • přemíra kávy,
  • velké množství minerálních vod.

Autor: Mgr. Karolína Hlavatá

Přečtěte si také další články:

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce