Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Sůl

Podle Světové zdravotnické organizace je doporučená denní dávka soli pro dospělé 3 – 5 gramů, průměrná spotřeba v České republice je však přes 12 gramů. Nadměrné množství soli ve stravě vede ke zvyšování krevního tlaku a k zadržování vody v těle.

Spotřebu soli snížíte tím, že budete omezovat solení již při kuchyňské přípravě a hotová jídla již nebudete dosolovat.
Je potřeba si dávat pozor na potraviny, které jsou na sůl bohaté – slané uzeniny, sýry, krekry, solené oříšky, ale i slané pečivo, a některé minerální vody s vyšším obsahem sodíku.

Málokdo si také uvědomuje, že sůl podporuje přímým mechanismem chuť k jídlu. To znamená, že ten kdo si jídla přisoluje resp. přesoluje, má jen velmi malou šanci omezit porce jídla. Na druhou stranu pokud jídlo osolíme méně než jsme zvyklí, jistě nám bude dělat větší problémy sníst porci celou. A nemusí to být tím, že méně slané není dobré. Slaná chuť se dá lehce naučit a hůře odnaučit.

Autor: Mgr. Karolína Hlavatá

Přečtěte si také další články:

 

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce