Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Letní jídelníček - svačiny

V minulém článku jsme se dozvěděli, jak by měla vypadat ideální letní redukční snídaně. Dnes se podívejme na složení svačin a svačinek, které bychom měli do našeho jídelníčku také zařadit.

Svačiny jsou stejně důležité jako hlavní jídla. Zejména odpolední svačiny zajistí, že nepřijdete domů hladoví jako vlci. Noste si svačiny s sebou, dobré je mít v záloze i trvanlivé potraviny (müsli tyčinky, proteinové tyčinky, sušené maso, knäckebrot nebo Knuspi chléb, sušené ovoce, popř. oříšky).

Přesnídávky a odpolední svačiny nemusí být nijak vydatné, postačí 400–1100 kJ v závislosti na celkovém energetickém příjmu. K dopolední svačině většinou stačí 1 kus ovoce. Pokud míváte velké pocity hladu, doplňte ovoce bílkovinou (sýr, šunka, mléko, mléčné výrobky). Odpoledne je nejlepší volbou mléčný výrobek, popř. s kouskem pečiva. Zeleninu můžete jíst kdykoli během dne. Nezapomínejte také na dostatečný příjem tekutin v průběhu celého dne!

Svačiny 400–680 kJ

  • Jahodový koktejl (100 g jahod, 150 ml nízkotučného mléka, 5 g cukru nebo umělé sladidlo)
  • Ovocný salát (100 g ananasu, 50 g banánu)
  • Malinový tvaroh (100 g malin, 50 g nízkotučného měkkého tvarohu)
  • Knuspi chléb se sýrem a rajčetem (2 plátky Knuspi chleba, 30 g nízkotučného taveného sýra, 1 rajče)
  • Zelenina se šunkou nebo sýrem (200 g zeleniny, 50 g šunky nebo tvrdého sýra)

Svačiny 750–800 kJ:

  • 1 tyčinka Guareta
  • 1 müsli tyčinka, 1 nízkotučný jogurt
  • 1 bílý jogurt, 100 g hroznového vína (můžete použít jakýkoli druh ovoce), skořice
  • 1 balení nápoje Vitalinea nebo ½ balení polotučného jogurtového nápoje
  • Jablko se sýrem Cottage (100 g jablka, 120 g sýra Cottage)

Svačiny 980–1100 kJ:

  • Žervé s broskví (200 g broskve, 55 g žervé)
  • Křehký chléb s bylinkovým sýrem (30 g křehkého chleba, 80 g Lučiny linie 40 % t. v s., bylinky podle vlastní chuti)
  • 1 kousek pečiva nebo krajíček chleba potřený Flórou light, 2 plátky šunky nebo sýra, zelenina
  • Sýrový dip s mrkví a řapíkatým celerem (1 větší mrkev nakrájená na proužky, několik řapíků celeru, 50 g Lučiny linie 40 % t. v s., 20 g sýra Niva, lžíce mléka)
  • Okurkový salát s koprem, opečená bageta (300 g okurky, 150 g bílého jogurtu, čerstvý kopr nebo tzatziki koření, opečená tmavá bageta)

Autor článku: PhDr. Karolína Hlavatá

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


Radka.radecka (18.07.2011):

Jahodový koktejl s 5g umělého sladila nebude poživatelný.

Pátková Milada (29.08.2011):

a co jíst když nesnáším mléčnou bílkovinu

pavla (31.07.2012):

Postup přípravy receptu Dia Jogurtový dezert: Želatinu dáme napučat do studené vody. Jogurt smícháme s fruktózou. Vymačkanou želatinu na mírném ohni rozpustíme, do ní přidáme 3 lžíce jogurtu, důkladně rozmícháme a zapracujeme do zbylého jogurtu. Krém rozdělíme do šálek nebo mističek a přes noc necháme vychladit v lednici. Broskve slijeme, nakrájíme. Před podáváním jogurt vyklopíme na talíř, ozdobíme broskvemi, mátou a posypeme cukrem



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce