Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Hubnutí začíná v hlavě

Vliv psychiky na hubnutí se u jednotlivých lidí liší. U některých je její účinek zcela zásadní, jiní mají problém snížit váhu například z důvodu poruch metabolismu. Nejdůležitější je poznat psychický mechanismus, který právě jim způsobuje při snižování váhy problém, zaměřit se na něj a pokusit se jej napravit. Mechanismus bývá často spojen se stanovováním reálného cíle hubnutí, načasováním snižování váhy nebo motivací.

Proč a kdy začít hubnout?

Každý hubnoucí si nejprve musí uvědomit, proč chce zhubnout a proč se do toho pouští právě teď. Někteří lidé hubnou kvůli zlepšení zdravotního stavu, jiní z estetických či společenských důvodů. Univerzální motiv ke snížení váhy neexistuje.

Hubnoucí by se měl také dopředu zamyslet nad všemi pozitivními i negativními stránkami hubnutí. Redukce váhy bývá doprovázena poklesy motivace, nepříznivým přijetím okolí a dalšími překážkami, na které je nutné se připravit, nebo si je alespoň uvědomit.

Které období je pro hubnutí nejpříznivější?

Počátek hubnutí je nezbytné správně načasovat. Není vhodné začínat s redukcí kilogramů v období stresů v práci či v soukromém životě, v průběhu nemoci nebo po rozchodu s partnerem. Člověk potřebuje sílu na boj s přebytečnými kilogramy a té se mu vlivem těchto životních situací nemusí dostávat. Hubnutí je proto nejlepší načasovat na období, kdy je člověk relativně v klidu a v pohodě.

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!




Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce