Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Krok první - pište si

Začínám hubnout. Co musím udělat jako první? Odborníci radí vzít si tužku, papír a psát. Stejně jako cyklistovi profi stáje na Tour de France pomáhají poznámky o tréninku odhalit slabá místa a zlepšit se, naprosto stejný efekt bude mít vedení podrobných poznámek na vás.

Zapisujte si proto každé jídlo, které během dne sníte a veškeré tekutiny, které vypijete. Takto zaznamenaný jídelníček musí být co nejpřesnější a podrobný. Je to sice klišé, ale pište opravdu i ty nejmenší detaily. V opačném případě budete šidit jen sami sebe.

Je potřeba, abyste si záznamy vedli alespoň dva týdny, protože teprve po této době bude odborník schopen navrhnout účinnou změnu jídelníčku. A třeba ani odborníka nebudete potřebovat, protože vám dojde, kde děláte chybu.

Nejlépe vám k zapisování poslouží aplikace Můj deníček na našich stránkách. Do něj můžete zaznamenávat snězené potraviny včetně energetických hodnot a sledovat přehledné znázornění svého hubnutí v grafech.

Hlavní zásady

  • Zapisujte si jídlo okamžitě poté, co jej sníte. Na nic nezapomenete a ihned uvidíte černé na bílém, kolik toho doopravdy sníte. A nejspíš se budete divit! Mnohdy jen toto šokující zjištění vás donutí upravit jídelníček.
  • Stejně důslední buďte v zapisování nápojů. Budete překvapeni, jak se liší energetická hodnota pět piv, nebo jedné sklenky vinného střiku.
  • Zapište si také čas, kdy dané jídlo konzumujete, protože nevhodná doba bývá brzdou v hubnutí.
  • V ideálním případě zapisujte i hmotnost potravin. Pokud ji nevíte, pokuste se ji odhadnout.
  • Nakonec si zapište, kde, s kým a co děláte, když jíte. Třeba zjistíte, že s kamarády v hospodě třikrát týdně sníte tři utopence, půl husy s červeným zelím a kilo vepřových žeber, což spláchnete deseti pivy. A to vám v hubnutí rozhodně nepomůže.

Plán na dva týdny máte, vrhněte se tedy na svědomité zapisování jídelníčku a v dalším článku vám poradíme, co dál!

Přečtěte si také další články:

 

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce