Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Abychom se mohli začít bránit obezitě, resp. nadváze, je třeba spočítat svůj BMI a změřit obvod pasu:

Kalkulačka pro výpočet BMI

Zadejte výšku a hmotnost

Hodnoty BMI jsou směrodatné pro dospělé starší 20 let.

Měření obvodu pasu

Obvod pasu měřte nejlépe neoblečení a v nejširším místě těla (mezi posledními žebry a pánevní kostí). Při měření vydechněte, ale břicho nezatahujte! Měření provádějte vždy ve stejný čas. Hranice pro normu je 80 cm pro ženy a 94 cm pro muže.

Pokud má žena více než 80 cm a muž více než 94 cm

Doporučení MUDr. Matoulka: Obvod pasu 80 centimetrů, respektive 94 centimetrů u mužů, je velmi přísná norma a například pro americkou populaci jsou normy pro ženy až 88 centimetrů. Je ale pravdou, že větší obvod pasu s sebou nese nahromadění tuku v oblasti pasu, což má nepříznivý vliv na další zdravotní obtíže - častější výskyt cukrovky, vysokého krevního tlaku apod.

Své dotazy odborníkům pokládejte v poradnách u jednotlivých kategorií:

Tým Žij Zdravě (11.03.2011):

To Marta: Dvanáctihodinové směny jsou samozřejmě problém. Je pochopitelné, že nemáte moc na výběr, ale nejste v tom sama. Nicméně i vrcholoví sportovci po utkání, kdy jsou zcela na dně, vyplavují únavu lehkou zátěží (např. jízdou na rotopedu). Jistě to nelze aplikovat obecně, nicméně ve volných dnech to zkuste. 5 000 KJ je skutečně málo, neváhejte se na naše rekondiční centrum www.vstj.cz. MUDr. Matoulek

Romana (19.03.2011):

a jak mam zhubnout kdyz jsem po težke operaci kvuli rakovine a musela jsem zacit brat hormonalni leky a jeste se nesmim moc namahat protoze mam splint jsem z toho docela špatna

Emilia Zimolova (21.03.2011):

aby chci huhena ...........,

marta (21.03.2011):

Chcela by som sa zapojiť do vašej diskusie o problemoch pri chudnutí. Milé dámy a páni ! Hlavný dôvod pri chudnutí je správny pitný režim /a počita sa to tak na 10kg váhy sú potrebné 4dcl čistéj vody / pokial nemáte dobrý pitny režim tak o chudnutí ani neuvažujte lebo si časom môžete narobiť viac problemou ako je vám mile a to že zatial nemáte žiadne zdravotné problémy ešte neznamená že ste zdraví kopec ochorení sa prejavý až ked je neskoro napríklad také ladviny nás nebolia a ked už bolia tak je ich zničených až 80% a to je už velmi neskoro a to je nasledok z väčšej časti slabého pit.režimu.Takže milé dámy a páni už viete čo urobiť ako prvé tak sa hod do toho.

izik (21.03.2011):

To Marta: Nějak tomu nerozumím. Co tim chtěl básnik říct ? Jako, když budu pít, tak zhubnu ? :-))) Nebo, když nebudu pít, tak nezhubnu ? :-))

marta (22.03.2011):

ked obmezíš prísun kalorii tak určite schudneš ale zas len zaťažíš organizmus ak nezačneš dostatočne piť a časom ti to organizmus vráti nie možno na kilách ale napr. cholesterol ,infarkt atd. voda je velmi doležitý hnací motor pre organizmus aj ked si to neuvedomujeme možno nevieš ale náš organizmus tvorí z dvoch tretín voda .napríklad mozog obsahuje 85% vody a vlasy 10% i ked sú suche takže vidíš že voda je všade. No a teraz k tomu čo robí voda v organizme a prečo je taká dôležitá voda vylučuje z tela odpadové látky a ak je vody málo odpad sa zle vylučuje a postupne nás otravuje a ničí je to presne tak ako keby si chcel prať v pračke bez vody . skus začať piť čistú vodu v takom množstve ako tvoje telo na svoju váhu potrebuje aspoň v kuse dva týždne a potom mi napíšeš výsledok a ešte jedna rada najviac vody treba vypiť v dopoludňajších hodinách lebo telo v tom čase vylučuje najviac odpadových látok a do pitného režimu nepatrí: káva , pivo ,sladené minerálky, čierny čaj, 100% džusy , velmi sýtené mineralky ani mineralky s velkym obsahom sodíka lebo sodík sa nam zas len ukladá v tele.takže s toho vypliva voda je prvý pomocník pri chudnutí a skoro vôbec nič nestopi voda =nula kalorii!!! niekedy sa stači napiť a hlad prejde začni piť vodu systematicky a uvidíš výsledok sa dostavi už len v tom že sa budeš lepšie cítiť . Varovanie pri zvyšovaní pitného režimu je aj automatická vyššia frekvencia používania toalety ale všetko sa postupom vytratí .Nezabudni sa odvážiť možno budeš milo po prvých dvoch týždňoch prekvapený ale len pri tom režime ktory som spomínala 4 dcl vody na 10 kg váhy a 2/3 tekutín vypiť v dopoludňajších hodinách.

Pavel Hrůza (23.03.2011):

já měřím 160 a vážím 120kg :D

Jaroslav Vacata (12.04.2011):

tak jsem měl 140kg od července 2010 jsem zhubl na 99kg, stačí denní pohyb a sádlo ubývá

mantinelka (13.04.2011):

v únoru jsem se sebou začala "něco" dělat. 2x týdně zumba-což je naprosto úžásné hýbání-mi po dvou měsících ubrala v pase 5 cm a v bocích o 2 cm. Večer jsem odbourala opulentní večeře po 20.00 hod. Snažím se jíst často a méně a víc pít. Na váze to znát není, ale lidi okolo si už všímají ;-))

Anna70 (14.04.2011):

Áno, plne s vami súhlasím. No, úprimne, som lenivá a pohodlná. Potrebujem čertíka, čo ma bude každú chvíľu povzbudzovať a karhať ma za zlé prejedanie. Už som raz z jednou dietou schudla na 72kg. Ale necítila som sa dobre, bola som bledá taká ako nemocná, to pre špatné zloženie stravy, málo vitamínov a živín. Ja som dievča krv a mlieko, nepasuje mi 60kg. Stačilo by mi dostať sa na 80kg. A taktiež už mám dosť tých diet za veľké peniaze. Musím ten svoj lenivý zadok dvihnúť zo stoličky častejšie ako raz týždenne na lekcie tanca. Prajem príjemný deň.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 3031 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

jednodenní akce
vícedenní akce