Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Abychom se mohli začít bránit obezitě, resp. nadváze, je třeba spočítat svůj BMI a změřit obvod pasu:

Kalkulačka pro výpočet BMI

Zadejte výšku a hmotnost

Hodnoty BMI jsou směrodatné pro dospělé starší 20 let.

Měření obvodu pasu

Obvod pasu měřte nejlépe neoblečení a v nejširším místě těla (mezi posledními žebry a pánevní kostí). Při měření vydechněte, ale břicho nezatahujte! Měření provádějte vždy ve stejný čas. Hranice pro normu je 80 cm pro ženy a 94 cm pro muže.

Pokud má žena více než 80 cm a muž více než 94 cm

Doporučení MUDr. Matoulka: Obvod pasu 80 centimetrů, respektive 94 centimetrů u mužů, je velmi přísná norma a například pro americkou populaci jsou normy pro ženy až 88 centimetrů. Je ale pravdou, že větší obvod pasu s sebou nese nahromadění tuku v oblasti pasu, což má nepříznivý vliv na další zdravotní obtíže - častější výskyt cukrovky, vysokého krevního tlaku apod.

Své dotazy odborníkům pokládejte v poradnách u jednotlivých kategorií:

Květa (22.05.2011):

I tak mám pneu, která mi dost vadí ))

Monika (22.05.2011):

potrebovala bych zmenit jidelnicek ,a postupne to dat dolu

Jana (23.05.2011):

Potřebovala bych změnit jídelníček a pomoci se cvičením

Renča (24.05.2011):

Chtěla bych zhubnout po porodu.BMI 25,1 nevím jak na to.?

Blanka (24.05.2011):

Ano, našla jsem ideální stravovací vzorec, zhubla jsem od února do května 12 kg!!! Netrpím hladem, omezila jsem tuky, bílé pečivo, kalorické bomby jako tatarskou omáčku, uzeniny, tučná masa, hooodně tučné jogurty, jím více zeleniny, žampiony, celozrnný chléb, kuřecí maso, denně ráno 1 banán, hodně zeleného salátu a prostě je mi bezva a už se nestydím zkoušet v kabince nové oblečení. Je to prostě super, nefuním do schodů a ohýbám se jako za mlada. Budu mít totiž brzy 54 let a o 12 kg méně s váhou 61 kg. Tak to chce vydržet a dodržet a být trošku na sebe přísnější a výsledek se dostaví. Odměnou je možnost se konečně na sebe podívat!!!! Chce to pravidelnou stravu a hodně omezit tuky. A nyní už si dám i čokoládu, dortík, ale stále musím myslet na to, abych se držela a nepřeháněla to. Ale jde to i v pracovním procesu a bez velkých nákladů na diety!!!!

Monča :-) (26.05.2011):

Souhlasím s Blankou, já to stejné taky udělala. Mám dole 14 kilo za období leden -květen, začala jsem pravidelně cvičit(každý den) omezila jsem bílé pečivo, smažené jídlo, cukrovinky a místo toho jim víc zeleniny a ovoce, ovesné vločky, černé pečivo, nizkotučné věci. Občas si dám něco nezdravého :-) ale výsledky jsou znát a dost lidí si toho všimlo a dalo mi to najevo :-) na oblečení to jde taky znát, baví mě ted sportovat. Sice ještě potřebuji stále zhubnout, ale vím, že to jde. Nevzdávat se a bojovat. Hlavně to dělejte pro sebe :-) a budete se cítit dobře. A to, že se Vám stane, že se číslo na váze zastaví na nějakou dobu, je normální, nelekejte se :-) jde to pomalu, ale JDE TO :-)

MARIA HNIDKOVA (04.06.2011):

MAM 85KG MERIAM 155CM.CO MAM ROBIT?

Jarmila Lemesova (05.06.2011):

Váš komentář ...

Petra S (15.06.2011):

Také se pomalu snažím zhubnout, jsem skoro 8 měsíců po porodu, nemohla jsem držet ještě dietu, protože stále kojím svou malou dcerku. Hodně jsem se přejídala a jedla možná i více než manžel. Omezila jsem sladké, bílé pečivo, chodím stále ven na procházky s malou a už se pomalu dostávají výsledky, takže všem, kteří se snaží těch pár kil shodit držím palce a ať to nevzdávají, úspěch příjde, všechno chce čas :-)

erika (17.06.2011):

na vysoky krevní tlak je moc účinné sníst rano plát cukrové řepy.a ja když chci zhubnout tak si delám zeleninové a ovocne štavy dobre zasytí.štáva s čerstveho zéli veme uplne chut k jídlu

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 3334 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

jednodenní akce
vícedenní akce