Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Abychom se mohli začít bránit obezitě, resp. nadváze, je třeba spočítat svůj BMI a změřit obvod pasu:

Kalkulačka pro výpočet BMI

Zadejte výšku a hmotnost

Hodnoty BMI jsou směrodatné pro dospělé starší 20 let.

Měření obvodu pasu

Obvod pasu měřte nejlépe neoblečení a v nejširším místě těla (mezi posledními žebry a pánevní kostí). Při měření vydechněte, ale břicho nezatahujte! Měření provádějte vždy ve stejný čas. Hranice pro normu je 80 cm pro ženy a 94 cm pro muže.

Pokud má žena více než 80 cm a muž více než 94 cm

Doporučení MUDr. Matoulka: Obvod pasu 80 centimetrů, respektive 94 centimetrů u mužů, je velmi přísná norma a například pro americkou populaci jsou normy pro ženy až 88 centimetrů. Je ale pravdou, že větší obvod pasu s sebou nese nahromadění tuku v oblasti pasu, což má nepříznivý vliv na další zdravotní obtíže - častější výskyt cukrovky, vysokého krevního tlaku apod.

Své dotazy odborníkům pokládejte v poradnách u jednotlivých kategorií:

vanzurova (24.06.2012):

jak mam spocitat svou stravu kdyz nevim jeji hodnoty na jake stranky bych mela jit dekuji

Tomáš Bureš (29.06.2012):

Tabulka BMI je jen VELMI přibližná...Já jako kulturista bych byl podle vaší tabulky asi mrtvý..Je to individuální kus od kusu..A o tom tady nepadla ani zmínka.Jsou jiné,přesnější výpočty.Tak tady nepleťte lidem hlavy a doporučte návštěvu speciality,který vyhodnotí SPRÁVNĚ všechny parametry.BMI je už dávno překonaná věc!!!!!

karel čížek (06.08.2012):

JSEM DIABETIK 1TYPU JIZ ASI 30 LET S KOMPLIKACEMI A PO MOZKOVÉ MRTVICI KTERÁ VYVOLALA EPILEPTICKÝ ZÁCHVAT. SPORTUJI ,TAK ŽE SE SNAŽÍM JEZDIT NA KOLE.ČÉTL JSEM VAŠE RECEPTY A DIVÝM SE PROČ DOPORUČUJETE UMĚLÁ SLADIDLA ,KDYŽ OD LONSKA JE POVOLENÁ STÉVIE. VÍCE SE O NÍ DOČTETE NA WWW.DIABATÁCEK.CZ,JÁ JI PĚSTUJI OD ROKU 1995, JAKO CITRUSÁŘ JSEM K NÍ TEHDY PŘIŠEL A OD TÉ DOBY NA NÍ NEDÁM DOPUSTI.JAPONCI NA NÍ MAJÍ DOKONCE VÝSKUMNÝ ÚSTATAV ,JENOM NA STÉVIJI MÁ JEŠTĚ 19 LÉČIVÝCH VĚCÍ KROMĚ SLAZENÍ, MIMO JINÉ BRÁNÍ UKLÁDÁNÍ TUKUA PRO 2 DIABETIKYSTIMULUJE SLINIVKU K VĚTŠÍ VÝROBĚ INSULÍNUA VSTŘEBÁVÁNÍ DO KRVE COŽ POMŮŽE I NÁM 1DIABETIKŮM .MÁ PROTIPLÍSNOVÉ ANTIBAKTERIALNÍ A ANTISEPTICKÉ ÚČINKY A JE DOPORUČOVÁNA TĚHOTNÝM A KOJÍCÍM ŽENÁM A DĚTEM DO 3 LET.SLADIVOST MÁ 100 AŽ 300 krát VĚTŠÍ NEŽ CUKR PODLE TOHO JAKÝ GLUKOSID POUŽIJETE .PŘIHLÁSIL BYCH SE, ALE JSEM V ID A TAK MI NA TO NEZBÝVÁ S POZDRAVEM karel č. NA STRÁNKÁCH ZDRAVÉ VÝŽIVY A STEVIE JE SPOUSTY RECEPTŮ PRÁVĚ OD MAMINEK . E

dana kubisova (17.09.2012):

Dobry den je mi 26rokov a mam 169cm a 74kg a chci zhubnout a nedari se my..

ve (26.09.2012):

nbdkibx dhns eu hojdkšrszu hs rčwbchyld dfs zf bwhh dhdfhsjhrf

Zuzka (04.10.2012):

Dobrý den, je mi 14 let, měřím 162 cm a vážím 67kg. Poříád se snažím zhubmnout, ale nemám pevnou vůli. Můžete mi s tím nějak pomoci prosím?

anorexie (11.10.2012):

Dobrý den, 13 let se potýkám s mentální anorexií, prodělala jsem už několik léčení, ale stále se nemohu vyrovnat s jídlem a i s normální váhou. Ale začínám mít zdravotní problémy a sama vidím, že je to způsobené mou velkou podváhou. Měřím 158 cm a váha je něco mezi 34 až 35 kg. Při hospitalizacích jsem vždy něco přibrala, ale nedokázala jsem se smířit s tím, že to co jsme jedli bylo normální. Snídaně 3 ks pečiva, máslo, 50 g taveného smetanového sýra, 100 g šunky, svačina - rohlík a jogurt nebo makovka + máslo+džem, oběd - polévka + rohlík, hlavní jídlo, např. řízek a brambory nebo maso, omáčka a 4 knedlíky + tatranka, svačina - velká miska pudinku s piškoty, večeře - buď teplá - maso a brambory nebo studená 3 ks pečiva, máslo, celé balení lučiny 120 g nebo 100 g vysočiny nebo celý makový závin 400 g nebo 4 koláče či koblihy, 2.večeře - jogurt a rohlík. Bylo to velké množství jídla, bylo mi často špatně. Když jsem přišla domů - nedokázala jsem takto jíst, protože mi to nepřišlo normální a tak jsem porce zmenšila. Jenže jsem nevěděla o kolik a tak to dopadlo tak, že jsem zase zhubla. Teď se snažím jíst 4 až 5x denně, ale i po trochu větší porci je mi těžko. K snídani 1 a 1/2 rohlíku, žervé, máslo, čaj nebo 1 ks většího sladkého pečiva s bílou kávou, k obědu sním asi 3/4 normální porce bez polévky, svačina - kousek ovoce a nějaká sušenka + sklenička kefíru, večeře - 1 ks pečiva tmavého o váze 70 -75 g, máslo, sýr nebo šunka, rajče. Ale je to zřejmě nedostačující, jelikož má váha někdy jde dolů a někdy se drží. Prosím, nemohli byste mi poradit jídelníček, abych ho byla schopna zvládnout a váha nešla dolů, ale pomalu nahoru - aby se tělo zase začalo uzdravovat a já přibírala na váze, ale pozvolna. Ne jako při hospitalizacích - kdy jsem třeba během týdne měla 4 kg nahoře a já z toho měla paniku. Jsem opravdu bezradná, jak by měl vyvážený jídelníček vypadat, všude toho píší hodně, ale nevím, zda to tak má být, zda-li to není jen reklama.

Romana (19.10.2012):

Dobrý den, byla jsem se synem u lékařky a ta mi řekla že syn je obézní,je mu 10let, váží 40kg a měří 142cm. Jsem z toho zmatená, nechci abyl smutný, protože, když jsme od ní tak byl a i dokonce plakal.

Iveta Novotná (30.10.2012):

dobrý den mám cukrovku potřebuju zhubnout a nevím jak na to,

Bohumila (05.11.2012):

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se stravovat ve třísměnném provozu. Pracuji jako zdravotní sestra na směny (denní, noční). Stravování je tudíž hodně šizené, nevyvážené. Nevím, jak se stravovat na nočních směnách, nevím, jak se stravovat po nočních službách (spím do 14:00). Měřím 176cm, váha 80kg, sportuji 1-2x týdně

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 3839 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce