Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Není měření jako měření

Nejvhodnějším ukazatelem úspěšného hubnutí je pokles tělesné hmotnosti a úbytek centimetrů při měření obvodů těla. I zde je ale důležité respektovat určitá pravidla.

Jak se správně zvážit?

Važte se jen 1 – 2x týdně, nejlépe za stejných podmínek a na stále stejné váze. Například v neděli ráno před snídaní, pouze ve spodním prádle a po vyprázdnění. Výsledky si zaznamenávejte a pozorujte změny.

Jak se správně změřit?

Sledujte především obvod pasu a boků. Obvod boků se měří pomocí krejčovského metru v místě největšího vyklenutí hýždí a obvod pasu uprostřed vzdálenosti mezi spodním okrajem dolního žebra a hrotem kosti kyčelní. Údaj o obvodu pasu je přímým ukazatelem nahromadění viscerálního tuku a má nejvyšší výpovědní hodnotou o rizikovosti rozvoje řady onemocnění, jako např. vysokého krevního tlaku, cukrovky apod.

Jaký obvod pasu je rizikový?

Podle obvodu pasu rozlišujeme rozložení tuku v těle a tím i typ obezity na androidní (mužský) – typ jablko a gynoidní (ženský) – typ hruška.

Žena

Zvýšené riziko ≥ 80 cm

Vysoké riziko ≥ 88 cm

Muž

Zvýšené riziko ≥ 94 cm

Vysoké riziko ≥ 102 cm

Máte rizikový obvod pasu? Žij zdravě vám pomůže! Přečtěte si naše články a poraďte se s odborníky!

Mohlo by vás zajímat:

Ptejte se odborníků na vše, co vás zajímá ohledně snižování váhy. Své otázky zasílejte na naši e-mailovou adresu info@zijzdrave.cz.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce