Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Když se nedaří

Celá rodina se už týdny usilovně snaží. Změnili jste kvůli dítěti s nadváhou jídelníček, do každodenního režimu zapojili více pohybu. A výsledek se ne a ne dostavit? To rozhodně není důvod k obavám. Neváhejte a běžte se poradit se svým dětským lékařem o tom, co můžete udělat více.

Existují sice onemocnění, která vedou k nadváze a obezitě, ta jsou ale dosti vzácná. Pravděpodobnější je, že nadváha či obezita je způsobena kombinací vrozených dispozic a životního stylu. Ještě předtím než ke svému dětskému lékaři přijdete, si podrobně zapisujte vše, co vaše dítě v týdnu snědlo, vypilo a také jaká byla jeho pohybová aktivita. Pomoci vám mohou i obaly od sušenek, čokolád či inventura v ledničce.

Možná že si vaše dítě ani neuvědomuje, že jídlo používá nejen k utišení hladu, ale např. také když je mu smutno, cítí se provinile apod. Pokud vám ubývají např. kolečka salámu, sušenky apod., není to hlad, co vaše dítě nutí ke konzumaci. Vhodným řešením může být zeleninový salát, který si vaše dítě může dát kdykoliv bude mít hlad.

Autor: MUDr. Martin Matoulek

Stáhněte si brožuru.

 

Tipy na další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!

 




Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce