Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Jak používat aplikaci Můj deníček
    Interaktivní aplikace Můj deníček vám umožňuje sledovat, kolik toho za den sníte a zda vyvažujete příjem energie dostatkem pohybu. Navíc vytváří přehledné grafy a tabulky. Díky nim zjistíte, které dny se vám nedaří držet chutě na uzdě, nebo zda vám nechybí dostatek pohybu.
  • Lze využívat tepovou frekvenci k hubnutí?
    Setkávám se s tím na každém kroku v každém fitness, na internetu, v časopisech, ale i u našich pacientů. Jaká je optimální tepová frekvence ke spalování tuků?
  • Novinky v hubnutí?
    Internet je stále plný zázraků na hubnutí, nových diet, přípravků a prostředků – je ale reálné na něco nového přijít? Zkuste se nad tím chvilku zamyslet. Pokud řešíte nějaký problém, je třeba nejprve analyzovat stav vědění v současné době, podmínky a pak teprve zvažovat další postup.  Pokud chcete být v hubnutí dlouhodobě úspěšní, pak to znamená opravdu analyzovat jednoduše ale poctivě svůj energetický příjem (jídlo) a energetický výdej (pohyb). I dlouhodobá mírná změna přináší většinou výsledky.
  • Vyrazte za sportem!
    Jaro klepe na dveře. Je čas oprášit sportovní vybavení. Kam vyrazit za sportem v dubnu vám poradí náš kalendář akcí!
  • Zjistěte v tabulkách, jak je na tom vaše dítě
    BMI (body mass index), index tělesné hmotnosti, je důležitým nástrojem pro určení nadváhy, obezity nebo podvýživy. Nemusí však být vždy nejpřesnější. Každý jedinec může mít jiný však jiný poměr svalů a tuků. Chcete-li ale zjistit, jak je na tom vaše dítě, musíte použít speciální percentilové tabulky. Hodnoty BMI se totiž díky rychlému růstu a jiné stavbě těla u dětí do 18 let liší od těch, které používají dospělí.
  • Využijte příspěvky na očkování od VZP
    Dodržujete vyvážený jídelníček a správně se hýbete? Jen tak dál! :-) V boji proti některým onemocněním však zdravý životní styl nestačí. Snižte riziko infekční nákazy očkováním, které pojištěncům částečně hradí Všeobecná zdravotní pojišťovna. Jak příspěvek získat vám přehledně představí krátký komiks. Investujte do svého zdraví :-) !
  • Připravte si společně zdravou svačinu
    Přesvědčte své děti, že svačina není jen hamburger. Zdravý sendvič si s naším kuchařským komiksem zvládnou připravit i vlastními silami. Nebo jim s jejich prvními kuchařskými pokusy můžete pomoci vy. Společně si užijete spoustu zábavy!
  • Rozhodli jste se začít hubnout
    Vaše rozhodnutí je velice důležité. Jedině díky němu se do hubnutí, které nakonec bude úspěšné, můžete pustit. Ať už chcete zhubnout např. do plavek nebo kvůli svému zdravotnímu stavu, podstatné je, abyste svému rozhodnutí dlouhodobě věřili a byli stále motivováni k jeho naplnění.
  • Malá pirátská výprava na vašem talíři
    Přesvědčte děti snadno a zábavně o tom, že ryba patří na talíř nejen na Vánoce. Postačí vám k tomu komiksový recept na pirátský oběd. Každou porci můžete ještě přikořenit napínavým příběhem o dobrodružstvích na moři. Nebo své děti přizvěte k vaření. Vlastnoručně připravený oběd jim bude určitě více chutnat.
  • Vykouzlete s dětmi vitamínovou bombu
    Připadá vašim dětem ovoce nudné a nechtějí ho jíst? Vyzkoušejte společně první ze série dětských komiksových receptů. Tentokrát na hravý pestrý salát, při kterém si užijete spoustu zábavy a naučíte své děti, že i zdravá jídla mohou skvěle chutnat.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce