Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Detox. Zhubneme či ne?
    V posledních letech se hitem na internetu stávají recepty na tzv. „detoxikaci“ organismu. Od různých nápojů, speciálních dieta až po vyplachování střev. Z definice detoxikace vyplývá, že je to proces respektive soubor metod, postupů, prostředků a organizačního zabezpečení k účinnému odstranění toxické látky nebo snížení škodlivého účinku toxické látky na bezpečnou úroveň, která neohrožuje život a zdraví.
  • Úskalí krátkodobých diet
    Je tu doba, kdy většina povánočních diet a předsevzetí skončila. Někteří z vás jsou úspěšní více, někteří méně. Jaká jsou ale rizika náhlých poklesů hmotnosti?
  • Zabraňte tloustnutí svých dětí!
    Obezita dnes trápí nejen dospělé, ale potýká se s ní i pětina českých dětí. Hlavním viníkem je životní styl a nezdravé návyky, které děti přejímají od svého okolí. Následkem pak jsou nejen kila navíc, ale i vysoký tlak, cukrovka a další onemocnění, jež byla dříve doménou pouze dospělých lidí. Nedovolte obezitě zkomplikovat život i vašim dětem!
  • Sportování ve vysokohorském prostředí
    První příznaky tzv. horské nemoci můžeme pozorovat již např. ve výšce 1 500 - 2 500 či 3 000 m n.m., kterou označujeme jako první zónu. Cca 15% osob mohou mít mírné příznaky.  Pokles výkonnosti jak fyzické tak mentální a poruchy spánku bývají nejčastějšími projevy. Při rychlém vzestupu např. lanovkou může dojít k bolestem hlavy, než dojde k přizpůsobení.
  • Pohybové aktivity v zimě
    Člověk není medvěd, aby v zimě ulehl k zimnímu spánku a nic nedělal. Také v zimním období, a to včetně období adventu, je velice důležité nepodceňovat důležitost dostatečného výdeje energie. Vhodných pohybových aktivit je celá řada, proto nezapomínejme najít si na ně několikrát týdně alespoň 30 až 40 minut.
  • Lyžování
    Lyžování dělíme na sjezdové a běžecké, přičemž obě aktivity se od sebe poměrně výrazně liší. Pro účely hubnutí je lepší jízda, resp. chůze nebo běh, na běžkách, které představují více aerobní druh pohybu, při kterém vynakládáte více energie. Navíc posilujete nejen činnost srdce, ale také velké svalové skupiny – nohy, hýždě, záda, paže a hrudník. Lze říci, že při běžkovém lyžování pracuje celý svalový aparát, což je pro redukční trénink nejvýhodnější – čím víc svalů pracuje, tím více energie se spálí.
  • Stanovte si reálné cíle hubnutí
    Cílem redukce hmotnosti nemusí být bezpodmínečně dosažení ideální hmotnosti. Již úbytek o 5–10 % z výchozí váhy významně sníží všechna zdravotní rizika související s nadváhou a obezitou.
  • Cvičení zdarma v Karlových Varech
    Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR a program Žij zdravě Vás zvou na lednový týden cvičení zdarma. V rámci Týdne otevřených dveří rekondičního centra VŠTJ Medicína si můžete od 23. do 27.1.2012 kromě cvičení také nechat zdarma změřit BMI i tlak a poradit se s odborníky, jak správně snižovat váhu.
  • Cvičení zdarma v Praze 4
    Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR a program Žij zdravě Vás zvou na lednový týden cvičení zdarma. V rámci Týdne otevřených dveří rekondičního centra VŠTJ Medicína si můžete od 23. do 27.1.2012 kromě cvičení také nechat zdarma změřit BMI i tlak a poradit se s odborníky, jak správně snižovat váhu.
  • Cvičení zdarma v Tachově
    Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR a program Žij zdravě Vás zvou na lednový týden cvičení zdarma. V rámci Týdne otevřených dveří rekondičního centra VŠTJ Medicína si můžete od 23. do 27.1.2012 kromě cvičení také nechat zdarma změřit BMI i tlak a poradit se s odborníky, jak správně snižovat váhu.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce