Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Kdo vaří nejlépe?
    Která jídelna v České republice vaří nejlépe? Jaké menu je nejchutnější? Bude jím dušený králík, který kraloval na Moravě? Nebo zabodují kuchařky z Čech s rybou? To se dozvíme už tento čtvrtek (27. 10.) na finálovém klání soutěže O nejlepší školní oběd, kde se bude celý den vařit, ochutnávat a hlavně hodnotit. Vítězná školní jídelna získá nejen uznání ostatních, ale také finanční odměnu na vylepšení zázemí školní jídelny.
  • Stáhněte si pomocníka!
    Kolikrát jste se už pokoušeli zhubnout nebo žít zdravě? A kolikrát to nevyšlo? Stáhněte si nyní brožuru, která vám prostřednictvím tříměsíčního kurzu pomůže změnit životní styl. Tentokrát už doopravdy!
  • Můj „hubnoucí" příběh
    Jmenuji se Lucie a v loňském roce jsem se zúčastnila reality show na internetových stránkách projektu Všeobecné zdravotní pojišťovny, Žij zdravě, ve které mi odborníci pomáhali snížit váhu a zlepšit životní styl. Během tří měsíců se mi podařilo zhubnout 11 kilogramů. Začala jsem pravidelně a zdravěji jíst, 2x – 3x týdně navštěvovat posilovnu a získala lepší pocit ze sebe sama. Vraťme se ale na začátek.
  • Stáhněte si jídelníčkovou pyramidu
    Vysvětlujete dětem, jak se zdravě stravovat a potřebujete nějaký názorný příklad? Zkuste to zábavnou formou. Veselá jídelníčková pyramida plná obrázků dětem ukáže, co je třeba jíst a čeho by se měly vyvarovat.
  • Domácí cviky pro těhotné
    Vyzkoušejte tři jednoduché cviky, které vám během těhotenství pomohou posílit oblast pánevního dna, předejít otokům dolních končetin a zlepšit jejich prokrvení. Pvní cvik je zaměřen na prevenci vzniku otoků dolních končetin, druhý na dechová cvičení a třetí na posílení oblasti pánevního dna.
  • Fit v těhotenství
    Jste těhotná a chcete se i v tomto krásném, ale pro organismus ženy někdy velmi náročném, období cítit dobře? Chcete, aby vaše tělo bylo dobře připraveno na porod a poporodní období? A hlavně, přejete si, aby vaše bylo miminko spokojené? Pokusíme se vám poradit, jak vám k tomu všemu může pomoci cvičení.
  • KROK druhý: Motivace
    Napište si svou motivaci ke změně životního stylu a hubnutí na ledničku i do peněženky, abyste ji měla stále na očích. Udržení motivace napomůže také rozdělení hubnoucího cíle na cíle menší, dosažitelnější. Neříkejte si, že chcete shodit 30 kilogramů za rok. Stanovte si, že každý následující měsíc budete mít váhu nižší, nebo alespoň stejnou.
  • KROK třetí: Pravidelné zápisky
    Zapisujte si svůj denní energetický příjem a výdej, abyste zjistila, kde a kdy děláte nejčastěji dietní chyby. Někteří hubnoucí zapomínají snídat, jiní se přejídají ve večerních hodinách. Váš nový jídelníček by měl chyby napravit a obsahovat o 10–20 % méně energie než ten stávající. Registrovaní uživatelé našeho portálu si mohou zdarma zapisovat svůj energetický příjem a výdej, a to v registrované části webu.
  • KROK čtvrtý: Opravdu zdravý jídelníček
    Jezte pravidelně menší porce a omezte množství tuku ve stravě. Ke každému jídlu zařaďte zeleninu. Přednost dávejte celozrnným potravinám i kvalitním bílkovinám (např. libové maso, výrobky ze sójových bobů). Dbejte na dostatek tekutin a vyvarujte se sladkých nápojů.
  • KROK pátý: Efektivní sportování
    Abyste hubla déle, je potřeba cvičit. Z počátku stačí 20 minut, postupně byste se však měla dostat na 40–60 minut. Cvičit je třeba 3x až 4x týdně při střední intenzitě pohybu. Ta se pozná tak, že při ní můžete konverzovat s ostatními. Vyzkoušet můžete například spinning, nordic walking nebo jen prostou chůzi!

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce