Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Každé třetí dítě v ČR má nadváhu. Co když je mezi nimi i to vaše?
    Ráno pečivo namazané marmeládou, dopoledne sušenka, k obědu ovocné knedlíky a po večeři sladký popcorn u televize. Poznáváte jídelníček svého potomka? Sladká chuť je velmi příjemná všem dospělým a děti bohužel nejsou výjimkou. Nejen proto má v naší společnosti téměř každé třetí dítě problémy s nadváhou. Hlavní roli v oblasti stravování přitom hrají rodiče, kteří mají budoucnost svých dětí doslova ve vlastních rukou.Možná by se vám mohlo zdát, že to s dětskou obezitou není tak horké. Vždyť vaše dcerka nemá ve školce žádnou silnější kamarádku a všichni synovi kamarádi hrají ve školních družstvech fotbal nebo hokej. Odborníci ale bijí na poplach a varují. Podle nejnovějších studií má v České republice problém s nadbytečnými kilogramy 20 – 30 % dětí, což je podobné množství, jako počet obyvatelů města Brna. Celosvětově pak „vede“ Amerika, kde dětská obezita dosahuje až 37 %, což početně odpovídá jedenácti Českým republikám. A čím dříve začne být dítě obézní, tím větší je šance, že ho budou kila navíc trápit po celý život.
  • Základní zásady
    Co je zdravé stravování? Pro jednoho je to pouze bílé maso, celozrnné pečivo a spousta zeleniny, druhý si pod zdravým stravováním nedokáže představit nic jiného než striktní dodržování přísné vegetariánské stravy. Existuje celá řada zaručených správných postupů pro zdravé stravování. Jak to tedy je doopravdy? Na začátku je nutné zdůraznit, že každý extrém je špatný. Rovněž přemýšlet nad každým požitým soustem nebo nad tím, kolikrát jsme dané sousto přežvýkali, není zcela ideální. Není nezbytné učit se zpaměti předpisy a recepty. Daleko významnější je pochopit základní principy a podle nich se pak chovat.
  • Oslavy a jak na ně
    Oslavy a různé společenské události jsou jedním z největších strašáku všech, kteří se snaží hubnout. Součástí téměř každé podobné akce bývá přemíra jídla a pití (především alkoholických nápojů). Na jednu stranu příjemné setkání s blízkými lidmi je doplněno množstvím nástrah, kterým se jen těžko odolává. Otázkou pak zůstává, jak vše zvládnout.
  • Jezte v létě zdravě
    Léto je skvělou příležitostí jak obměnit svůj jídelníček. Celkem jednoduše můžeme zvýšit příjem ovoce a zeleniny a doplnit tak ztrátu vitamínů způsobenou dlouhou zimou.
  • Obezita a Vánoce
    Vyvarujete se tak stresových situací v přeplněných obchodních centrech a budete mít více času na výběr správného dárku. Udělejte si volný některý víkendový den a vydejte se na příjemnou procházku po obchodech ve vašem okolí – na rozdíl od nákupů v obchodních centrech se pořádně projdete na čerstvém vzduchu a uděláte něco pro své zdraví. Namísto stresového nakupování na poslední chvíli si procházkou zpříjemníte den a zvýšíte svou pohybovou aktivitu. Tak proč nespojit příjemné s užitečným :-).
  • Vánoce a správné stravování
    Donutit se o Vánocích k jakýmkoli pohybovým aktivitám je velice těžké, ale ještě těžší je dodržovat v tomto období správné stravovací návyky. Odolat pokušení přejídat se sladkostmi, vánočním cukrovím a překonat vůni všech dalších vánočních delikates je pro řadu lidí nepřekonatelný problém. Co s tím?
  • Recepty
  • Úprava potravin
    Tepelnou úpravou stravy se rozumí zpracování potravin teplem tak, aby získaly určité kulinářské vlastnosti, jako je konzistence, vůně, chuť, barva, odpovídající teplota, a byly tak jako pokrm vhodné ke konzumaci. Tepelná úprava by měla být dostatečně šetrná, aby byla zachována co možná nejvyšší biologická hodnota pokrmu, a to jak z hlediska obsahu vitamínů, minerálních látek, tak i esenciálních mastných kyselin a aminokyselin.
  • Základní zásady
    Pokud se rozhodujete pro zařazení pohybových aktivit do svého životního stylu, je to určitě krok správným směrem. Zároveň je dobré odpovědět si na základní otázku a podle toho naplánovat správnou pohybovou aktivitu. Je třeba si uvědomit, jaký je váš hlavní cíl.
  • Anaerobní trénink
    Anaerobní aktivita je cvičení, při kterém tělo pracuje za nedostatečného přísunu kyslíku. Jedná se o vysoký výkon během krátké doby, kdy dochází k vyčerpání zásob kyslíku v těle a vzniká kyslíkový dluh. Aktivita je zaměřena na sílu a výbušnost.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce