Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Je opravdu nutné jíst 6x denně?
    V mnoha článcích se setkáváme s tvrzením, že pokud chceme zhubnout, měli bychom jíst 5-6x denně. Toto doporučení však neplatí pro všechny a za všech situací.
  • Jak o Velikonocích nepřibrat
    Velikonoční svátky mohou být dobrou příležitostí, jak ozdravit svůj jídelníček. S přicházejícím jarem se začíná objevovat více druhů zeleniny a také zelené natě, které přinášejí do výživy člověka řadu důležitých látek. Tradiční velikonoční pokrmy z vajec, velikonoční nádivka a sladká jídla lze připravit tak, aby neutrpěla štíhlá linie a abychom vylepšili své stravování.
  • Tlouštíky ohrožuje cukrovka 2. typu
    Z výzkumu Všeobecné zdravotní pojišťovny provedeného na konci roku 2010 vyplynulo, že 55 % lidí v České republice trpí obezitou nebo nadváhou. Lidé potýkající se s těmito problémy si často neuvědomují, že s obezitou a nadváhou souvisí také přidružená onemocnění, např. cukrovka (diabetes mellitus). Pokud nesportujete a trápí vás kila navíc, máte téměř 53krát větší šanci, že onemocníte cukrovkou 2. typu v porovnání se štíhlými lidmi.
  • Stáhněte si novou příručku o obezitě a nadváze
    Připravili jsme pro Vás spolu s odborníky na obezitu novou příručku, která vám pomůže se snižováním váhy. Dozvíte se v ní mnoho praktických informací, rad a tipů, které vás provedou procesem trvalé redukce váhy od samého počátku. Příručka je rozdělena do několika obecných kroků:
  • Hubněte již před Vánocemi s účastnicemi Reality Show
    Paní Stanislava, Lucie a Vlasta, účastnice naší Reality Show, se rozhodly nečekat se snižováním váhy až na nový rok. Novoroční předsevzetí jim totiž, stejně jako mnohým z nás, nikdy dlouho nevydržela.
  • Jak začít?
    Otázka, která nás napadne, když si uvědomíme, že s naší váhou není všechno v pořádku a vnitřně se rozhodneme s tím něco udělat.
  • Co je psáno to je dáno - Zapisování jídelníčku je jedním ze základů úspěšného hubnutí
    Také přemýšlíte nad tím, jak se zbavit nadbytečných kilogramů jednou pro vždy? Ač se vám to může zdát divné, úspěch hubnutí tkví mimo jiné ve zdánlivé maličkosti – v pravidelném zapisování vašeho energetického příjmu a výdeje. Díky zápiskům získáte nejen pravdivý přehled o vašich stravovacích návycích a pohybových aktivitách, ale také o případných výživových chybách, kterých se dopouštíte. Na základě zápisků budete moci postupně svůj jídelníček upravovat a vytvářet si takový redukční režim, který bude odpovídat nejen vašim chutím, ale také vašemu životnímu rytmu. Pokud se vám podaří správně nastavit redukční režim, postupná změna životního stylu a snižování váhy na sebe nenechá dlouho čekat.
  • Jak zvládnout hubnutí a vyhnout se jo-ju
    Při nepravidelném režimu stravování nejčastěji vynecháváme snídaně, odbýváme obědy a přesouváme největší porce jídla do večerních hodin. Příjem tuků zvyšujeme častou konzumací uzenin, lahůdek, smetanových sýrů a smažených jídel.
  • Stanovte si reálné cíle hubnutí
    Cílem redukce hmotnosti nemusí být bezpodmínečně dosažení ideální hmotnosti. Již úbytek o 5–10 % z výchozí váhy významně sníží všechna zdravotní rizika související s nadváhou a obezitou.
  • Tlustší o 3 kila – smutná vánoční bilance
    Podle výzkumů přibere průměrný Čech během Vánoc dva až tři kilogramy. Ti „šikovnější“ z nás naberou dokonce 6 a více kilogramů. Za rychlým vánočním přibíráním stojí tradiční český přístup k vánočním svátkům, pro které je typické přejídání, častá konzumace smažených, tučných a sladkých jídel, nedostatek pohybu, přemíra televizního lenošení a samozřejmě také alkohol.  Rychle nabraná kila bohužel většinou nejsme schopni shodit stejnou rychlostí, což působí negativně nejen na naši psychiku, ale hlavně na naše zdraví. Zkuste letos svému tělu udělat radost a o Vánocích si váhu udržet! Inspirovat se můžete tipy dietoložky, PhDr. Karolíny Hlavaté, která bude hostem listopadové online poradny.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce