Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Mýty a realita
    O problematice správného sportování a pohybu bylo napsáno již mnoho, ale ne vždy pochází rady a tipy od odborníků na tuto problematiku a vzniká tak řada pověr a mýtů. Ty jsou často mylně považovány za kvalifikovaná doporučení. Podívejme se na pět nejčastějších mýtů a pokusme se je uvést na pravou míru.
  • Cvičení během roku
  • Čtyři zásady pohybu a sportování v létě
    Kdy jindy než právě v létě bychom měli trávit co nejvíce času na čerstvém vzduchu? Jenomže co když se teploty vyšplhají do rekordních výšin a sportování je to poslední, na co máme pomyšlení? Pokud sportujete pravidelně v průběhu roku, neměly by vás vysoké teploty odradit. A jestli plánujete se sportem začít právě během letních prázdnin či vaší dovolené, s chutí do toho. Stačí mít na paměti několik jednoduchých tipů, které vám v horkých letních dnech zpříjemní jakoukoliv sportovní aktivitu.
  • Pohybové aktivity v zimě
    Člověk není medvěd, aby v zimě ulehl k zimnímu spánku a nic nedělal. Také v zimním období, a to včetně období adventu, je velice důležité nepodceňovat důležitost dostatečného výdeje energie. Vhodných pohybových aktivit je celá řada, proto nezapomínejme najít si na ně několikrát týdně alespoň 30 až 40 minut.
  • Velikonoce a půst – tradice nebo přežitek?
    Velikonoce jsou největším křesťanským svátkem. K jejich hlubšímu prožití slouží přípravná doba - doba postní, která má kající ráz. Věřící „vycházejí spolu s Kristem na poušť“ a připravují se na ponoření do Kristovy smrti a vzkříšení. Přípravou na Velikonoce je tedy doba postní. Podle přání koncilu má vyjadřovat dvojí ráz: křest a pokání. Čekatelé křtu se v ní mají připravit na iniciační svátosti (křest, biřmování, eucharistie) a věřící na obnovu svého křtu, když si jej připomenou a budou činit pokání. Tak se obě skupiny připraví na velikonoční slavnost.
  • Zdravé jídlo nemusí být drahé
    Často se setkáváme s názorem, že zdravé jídlo je nutně drahé. O tom, že tomu tak nemusí být, nás přesvědčily šikovné kuchařky, které se zúčastnily loňské soutěže O nejlepší školní oběd. Zadání soutěže bylo pro všechny účastníky stejné: uvařit oběd, který bude obsahovat ryby a zeleninu a rozpočet na jednu porci nepřekročí částku 27,50 Kč. Vyzkoušejte si tři soutěžní recepty – jsou opravdu chutné, jednoduché, zdravé a přitom levné.
  • Soutěžit O nejlepší školní oběd se vyplatí!
    V soutěži O nejlepší školní oběd rozhodovala o nejchutnějším jídle uvařeném ve školní jídelně nejen odborná porota, ale také veřejnost na webových stránkách YesNeYes.cz. Hlasující školáky nejvíc zaujalo menu ZŠ a MŠ Jana Broskvy z Brna, složené z jarní fazolové polévky, rybího těstovinového rizota, hlávkového salátu a tvarohového závinu. Školní jídelna, která obdržela skvělých 3 280 hlasů, vyhrála návštěvu televizních kuchařů Filipa Sajlera a Ondry Slaniny. Kluci se proto tento týden vydali Moravu, aby ve vítězné jídelně pomohli s přípravou nejlepšího menu.
  • Lze zhubnout jarním úklidem?
    I když lidové pořekadlo praví „březen za kamna vlezem“ jistě uznáte, že první jarní sluníčko nás spíše povzbudí k nějaké činnosti než ke schovávání se za kamna. Na druhou stranu je pravda, že když se podíváte na svoje tělo, které se přes celou zimu příliš nehýbalo a ještě k tomu si příjmem různých dobrůtek tvořilo tukovou izolační vrstvu proti mrazu, nejradši byste za ty kamna opravdu zalezli. Ale nezoufejte, na pohyb není nikdy pozdě a jaro je ke snižování nadváhy přímo stvořené.  A že se musíte teď vrhnout na jarní úklid a na cvičení nemáte pomyšlení? Nevadí, i při úklidu můžete spálit nějakou tu energii….
  • S dietou do restaurace? Bez problému!
    Pokud zrovna držíte redukční dietu, nebývá snadné přijmout pozvání do restaurace. Leckdo z obav o svoji linii raději zůstane doma a odepře si milou společnost svých blízkých a kamarádů. Zbytečně. Jídlo v restauraci nemusí narušit váš dietní režim, stačí vědět, jak si správně vybrat. Proto vám nabízíme několik jednoduchých tipů.
  • Začněte se hubnutím (nejen) na Valentýna
    Začít s úpravou životního stylu nebo redukční dietou není nikdy pozdě. Základem pro úspěch je ale motivace. Motivace k hubnutí bývá nejčastěji zdravotní a touha líbit se svému partnerovi. Na 14. února připadá svátek všech zamilovaných, „Valentýn“, který se může stát dobrou příležitostí ke změně životního stylu. Vždyť ve dvou je každá práce radostnější a společná radost z úspěchů je dvojnásobná. Rozhodnete-li se tedy hubnout nebo jen upravit stravovací zvyklosti, pamatujte na některá pravidla.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce