Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Víte, jak se stravují vaše děti?
    V průběhu minulého roku jsme s týmem Jízd kuchařů projeli několik základních a středních škol v České republice. Navštívili jsme Liberec, Pacov, Pardubice, Tábor a Kladno a spolu s dětmi vařili, povídali si o zdravém jídle a pohybu, dívali se na vystoupení tanečníků, akrobatů na BMX a soutěžili. Také jsme se ale dětí ptali, co si myslím o zdravém životním stylu, co rádi jedí, co je baví, jestli sportují apod. Dnes vám přinášíme výsledky naší ankety, které se zúčastnilo 1 849 dětí ve věku mezi 6 a 18 roky. V době, kdy každé třetí dítě v České republice trpí nadváhou, byly některé odpovědi obzvláště alarmující.
  • Přísné diety aneb zhubnu rychle
    Přísná redukční dieta může vést k tomu, že si naše tělo na dietu rychle zvykne. Při těchto redukčních pokusech bývají lidé často unaveni, chybí jim energie na překonávání každodenních situací, ať již v práci, v rodinném životě apod. Toto složité období většinou bývá zpočátku překonáváno díky tomu, že v prvních dnech dochází k poměrně významnému poklesu hmotnosti. Po zastavení poklesu hmotnosti se ale veškeré problémy zvýrazňují (únava, nevýkonnost, podrážděnost atd.). Je jen otázkou času, kdy se „dietář“ vrátí zpět ke svému stravování, organizmus nabere kilogramy na původní váhu a ještě nějaké to kilo přidá v typickém jo-jo efektu.
  • Jak na cvičení v roce 2011
    Do nového roku si většina lidí dává předsevzetí. Mnohé z nich se týkají životního stylu. Už nebudu mlsat večer u televize. Začnu pravidelně cvičit alespoň pětkrát týdně. Zařídím si domácí posilovnu. Není divu, že přehnaná a nepromyšlená rozhodnutí jen málokdo dodrží. Přečtěte si o tom, jak byste měli postupovat, aby se vaše plány staly realitou. Dozvíte se jak sportovat, kdy chodit cvičit a nebudou chybět ani nejnovější druhy cvičení, které vás určitě osloví. Tentokrát už to zvládnete!
  • Nadváha v dětském věku
    Podíl dětí s nadváhou a obezitou se neustále zvyšuje. Podle posledního celostátního antropologického výzkumu z roku 2001 bylo mezi 6 – 11 letými dětmi téměř 9 % chlapců a 8,5 % dívek s nadváhou. Obezitou již trpělo téměř 7 % chlapců a 6 % dívek. Varující je, že asi jedna třetina obézních dětí předškolního věku a jedna polovina obézních školáků zůstává obézních i v dospělosti.
  • Začněte spalovat tuky!
    Je známým faktem, že bez pohybové aktivity není zcela možné dosáhnout trvalého úbytku kilogramů. Aby však při pohybu opravdu docházelo ke spalování tuků a nejen cukrů je důležité dodržovat tři základní pravidla: správnou délku pohybové aktivity, vhodnou frekvenci cvičení a optimální intenzitu. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce