Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Mořský koník má ještě volná místa
    Podávání přihlášek na letošní ročník Mořského koníka v Řecku a Chorvatsku je v plném proudu, ale volná místa jsou stále k dispozici. Proto nepromeškejte výjimečnou příležitost, kdy vaše dítě může na léčebně-ozdravném pobytu strávit překrásné 3 týdny plné sluníčka, sportu a také odpočinku u průzračných vod Jadranu či Egejského moře.
  • Malý průvodce: jak cvičit doma či v přírodě
    Pokud nechcete či nemůže využít služeb fitness profesionála, můžete se pustit do cvičení sami, ať už doma nebo venku v přírodě. Mějte však na paměti, že pro dosažení svých cílů je třeba dodržovat zásady FITT (frekvence cvičení, vhodná intenzita zátěže, délka cvičení a typ pohybu). Zahájení pohybové aktivity je vhodné konzultovat se svým lékařem, převážně máte-li jisté zdravotní omezení.
  • Začínáme s pohybem II.
    Jak jste na tom s pohybem? A co je důležité pro to, abyste sportovali správně? Přečtěte si pokračování našeho článku Začínáme s pohybem!
  • Pohyb s problémovým pohybovým aparátem
    Lidí s omezením pohybové aparátu je čím dál více. Část si přivodí problémy nějakým zraněním, například při sportování, ale větší část si své problémy vytváří špatným a nevhodným pohybovým stereotypem během každodenních běžných činností.
  • Začínáme s pohybem I.
    Pohybová aktivita spolu se správnou výživou jsou nejlepší preventivní prostředky většiny civilizačních onemocnění. Nemusíte být zrovna vrcholový sportovec, stačí, pokud se budete pohybu věnovat pravidelně a správně. Z klinických studií je známo, že lépe je býti fat and fit (obézní a zdatný) než unfat and unfit (štíhlý a nezdatný).
  • Komiksové cvičení: Posilování s ručníkem
    Naučte se, jak cvičit v pohodlí domova téměř zadarmo. Odborníci z Žij zdravě připravili sérii komiksů. V dnešním se naučíte, jak cvičit s pomocí obyčejného ručníku. Cvičení s ním je zaměřeno především na posilování hlubokého stabilizačního systému, který zajišťuje správné držení těla.
  • Čína s divokou rýží
    Odborníci projektu Žij zdravě pro vás připravili sérii receptů do krabiček. Krabičková strava je ideální jídlo v práci, máte totiž přesnou kontrolu, co jíte a jestli jíte pouze zdravé a kvalitní suroviny. Přejeme dobrou chuť!
  • Sladkosti – nevhodná odměna pro děti?
    Sladkosti do dětského života neodmyslitelně patří. Ani současné výživové trendy je z dětských jídelníčků nevyřazují. Zdůrazňuji však, že pokud dítě dostane sladkosti, měla by se u něj také adekvátně navýšit pohybová aktivita. Průmyslově připravované sladkosti mají obecně nedostatečnou nutriční hodnotu. Přestože jsou bohaté na energii, chybí v nich životně důležité vitamíny, minerály, stopové prvky.
  • Obezita je nemoc. O krásu jde až v druhé řadě II
    Obezita není vždy otázkou vůle, ale také sociálního tlaku a vynuceného životního stylu. Jednáme pod vlivem tzv. toxického prostředí, které ovlivňuje jak psychiku, tak chování každého z nás. Obezita se stala nemocí, kterou je nutné léčit. Genetické dispozice nedovolují každému, aby dosáhl hodnot optimální hmotnosti, aniž by celý život držel „redukční“ dietu. Schůdným východiskem pro většinu populace může být mírná stabilizovaná nadváha. To je však dlouhodobým úkolem jak pro samotného pacienta, tak pro celý tým spolupracujících odborníků.
  • Losos se šťouchaným bramborem
    Odborníci projektu Žij zdravě pro vás připravili sérii receptů do krabiček. Krabičková strava je ideální jídlo v práci, máte totiž přesnou kontrolu, co jíte a jestli jíte pouze zdravé a kvalitní suroviny. Přejeme dobrou chuť!

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce