Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Novinky

  • Cvičení s overballem
    Naučte se s pomocí nových videí Žij zdravě, jak můžete cvičit doma skoro zadarmo! V seriálu odborníků na výživu a pohyb se dozvíte, že cvičit efektivně můžete za pomoci jednoduchých pomůcek. Několik minut pohybu denně vám pomůže zpevnit a vytvarovat problematické partie. V prvním díle představuje pohybová instruktorka Lucie Životská overball. Jde o malý měkký míček, který váš finanční rozpočet rozhodně nezatíží. Můžete si ho pořídit již za necelou stokorunu.
  • Ani v 18 letech nevzdávejte prevenci obezity
    V pubertě ještě není pozdě naučit dítě zdravě žít. Kilogramy navíc se možná podaří maskovat oblečením. Obezita se ale pozná na první pohled. Pro výpočet optimální váhy v této věkové skupině platí pravidlo jako pro dospělé: výška – 90 – 20%.
  • Jak jsme zhubnuli: vaše příběhy
    Hubnout není žádný med, ale se silnou vůlí můžete dokázat hodně. Nechte se inspirovat příběhy lidí, kteří se sebou dokázali něco udělat a s nadváhou úspěšně bojovali.
  • Rodiče, vyžeňte puberťáky od televizí a počítačů
    Bez pohybu stoupá riziko obezity. Ve starším školním věku děti, které nechodily na sportovní kroužky a nemají pravidelně dostatečnou pohybovou aktivitu, představují rizikovou skupinu pro rozvoj obezity. Doma je potřebné v tomto věku stanovit jasná pravidla času stráveného před obrazovkou. Děti by neměly trávit víc než dvě hodiny denně u televize nebo počítače.
  • Vánoce na dietě
    Každý si během vánočních svátků přiměřeně dopřeje nějaký ten nezdravý a nevhodný pokrm, na kterém si zcela jistě pochutná. Některým z vás však zdravotní stav nedovoluju si pochutnávat na všem možném a bez omezení, je potřeba se řídit doporučením lékaře, který předepsal speciální dietu, například při problémech se žlučníkem, při vysokém cholesterolu, při cukrovce či obezitě. Ve většině případů je potřeba ze stravy vyloučit či omezit tuky, nebo cukry, snížit přísun soli a omezit dráždivé koření. Každá dieta pro konkrétní onemocnění je specifická! Obecně však platí, že strava musí být lehce stravitelná a co nejméně zatěžovat trávicí ústrojí. I za těchto striktnějších podmínek, lze připravit velmi chutné a pestré pokrmy.
  • Nedovolte, aby vašeho puberťáka trápila kila
    Nadváhu nebo obezitu na sobě pozná každý školák. Stačí, aby se jen podíval do zrcadla. Pro výpočet optimální váhy u dětí ve starším školním věku platí pravidlo u:
  • Jak přežít Vánoce
    Vyvarujete se tak stresových situací v přeplněných obchodních centrech a budete mít více času na výběr správného dárku. Udělejte si volný některý víkendový den a vydejte se na příjemnou procházku po obchodech ve vašem okolí – na rozdíl od nákupů v obchodních centrech se pořádně projdete na čerstvém vzduchu a uděláte něco pro své zdraví. Namísto stresového nakupování na poslední chvíli si procházkou zpříjemníte den a zvýšíte svou pohybovou aktivitu. Tak proč nespojit příjemné s užitečným :-).
  • Zdravé vánoční mlsání s VIP
    Z minisoutěže týmů složených z celebrity a zástupců mateřských center vyšel vítězně Pavel Šporcl s dcerami Violetou a Sofií a rodinným Klubem K2. Jejich kuličky z oříšků zaujaly odbornou porotu nejvíce. „Ořechy jsou oblíbenou přísadou vánočního cukroví, protože výborně chutnají, křupou a zároveň jsou tělu prospěšné díky vyššímu obsahu nasycených mastných kyselin,“ okomentovala vítězství Karolína Hlavatá.
  • Ryby na vánočním stole
    V mnohých domácnostech se o vánočních svátcích tradičně objevuje na štědrovečerním stole ryba, stejně tak ale i vepřový či kuřecí řízek smažený, a v trojobalu. Ryby by však v našem jídelníčku neměly chybět a to ani v období Vánoc, kdy naše stravování není příliš vhodné. Ryby jsou bohaté hlavně na plnohodnotné bílkoviny, omega-3 nenasycené mastné kyseliny, zdroje vitamínů, mezi které patří vit. A, vit. E, vit.D, vit. K a vitamíny skupiny B. Obsahují též řadu minerálních látek a stopových prvků (jod, draslík, zinek, sodík, fosfor, hořčík, železo a vápník). Vyzkoušejte například některou z těchto alternativ a nebojte se experimentovat!
  • Hlívový guláš
    Chutný guláš nemusíte připravovat jen z masa. Přesvědčte se, že i vegetariánská varianta z hlívy ústřičné vám bude chutnat. Odborníci z webu Žij zdravě vám ve svých tipech poradí, jak toto jídlo zařadit do zdravého jídelníčku. Dobrou chuť!

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce