Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Oslavy a jak na ně

Oslavy a různé společenské události jsou jedním z největších strašáku všech, kteří se snaží hubnout. Součástí téměř každé podobné akce bývá přemíra jídla a pití (především alkoholických nápojů). Na jednu stranu příjemné setkání s blízkými lidmi je doplněno množstvím nástrah, kterým se jen těžko odolává. Otázkou pak zůstává, jak vše zvládnout.

Pro někoho to znamená, že se raději vyhýbá všem oslavám. To však v žádném případě není nutné. Mnohem lepší variantou je stanovit si pár pravidel, kterých se budeme držet. Můžeme si pak společenskou událost užít i bez následných výčitek svědomí.

Stanovte si množství předem

Je dobré si například dopředu rozmyslet, co budeme na oslavě jíst a pít a snažit se to dodržet. Je třeba si uvědomit, že setkání při oslavách není kvůli tomu, abychom se jenom hodně a dobře najedli, ale abychom se především bavili a setkali se s přáteli.

Švédské stoly s nejrůznějšími lahůdkami často lákají ke zvýšené konzumaci jídla. Zde by mělo platit pravidlo, vzít si jeden nebo dva talířky a na ně si dát, co chceme jíst a víckrát ke stolu nechodit. Případně si můžeme dovolit ještě jednu cestu pro dezert a pak již s jídlem skončit.

S alkoholem opatrně

Součástí oslav bývá často i nejrůznější nabídka alkoholických nápojů. Ty jsou ale velkými nepřáteli hubnutí. Energetickou hodnotu snížíme, pokud vyměníme samotné víno za vinný střik. Likérům a „tvrdému alkoholu“ se raději vyhněme úplně. Ušetříme nejen velké množství kalorií, ale zároveň nás druhý den nebude bolet hlava :-).

Nenechte se přemluvit

Stanovená stravovací pravidla se však někdy v rámci rodinných setkání jako např. návštěv rodičů a prarodičů jen velmi těžko vysvětlují. Občas platí úsměvné: „Kolik chceš knedlíků?“ Chceme tři, dostaneme na talíř pět :-). Zde potom nezbývá než sníst svoji stanovenou porci a zbytek nechat.

Nezapomínejte na pohyb

Nakonec dodejme k tomu, že pokud budeme i s mírně zvýšeným energetickým příjmem v den oslavy počítat, můžeme tomu přizpůsobit další dny, na které si naplánujeme lehčí jídelníček. A pokud se nám podaří těchto pár pravidel dodržet, můžeme druhý den na oslavu vzpomínat s úsměvem a ne s výčitkami ohledně váhy. Když si navíc po oslavě naplánujeme více pohybové aktivity, tak jenom dobře.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce