Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Tlustší o 3 kila – smutná vánoční bilance

Podle výzkumů přibere průměrný Čech během Vánoc dva až tři kilogramy. Ti „šikovnější“ z nás naberou dokonce 6 a více kilogramů. Za rychlým vánočním přibíráním stojí tradiční český přístup k vánočním svátkům, pro které je typické přejídání, častá konzumace smažených, tučných a sladkých jídel, nedostatek pohybu, přemíra televizního lenošení a samozřejmě také alkohol.  Rychle nabraná kila bohužel většinou nejsme schopni shodit stejnou rychlostí, což působí negativně nejen na naši psychiku, ale hlavně na naše zdraví. Zkuste letos svému tělu udělat radost a o Vánocích si váhu udržet! Inspirovat se můžete tipy dietoložky, PhDr. Karolíny Hlavaté, která bude hostem listopadové online poradny.

Kapr ve zdravějším kabátku

Jedním ze způsobů, jak si o Vánocích udržet váhu a přitom si je užít, je upravit tradiční pokrmy zdravějším způsobem. Vyzkoušejte například cukroví z celozrnné mouky, nahraďte cukr přírodními sladidly, např. stévií, melasou, medem, javorovým sirupem nebo umělými sladidly. Vánočního kapra můžete místo smažení ugrilovat a majonézu v bramborovém salátě nahradit nízkotučným bílým jogurtem. Rodina rozdíl sotva pozná a vy si udržíte linii.

Inspirovat se můžete také svátečním jídelníčkem našich babiček – připravit můžete houbového kubu nebo sladký jahelník.  Další nápady, jak dietně zpestřit pokrmy o svátcích vám poradí dietoložka, PhDr. Karolína Hlavatá, v listopadové online poradně .

Zamrazujte a dělte se!

Většina z nás o Vánocích napeče tolik sladkého cukroví, kolik v průběhu roku nesní ani za dva měsíce. Pokud je to váš případ, zkuste letos dávku rozdělit na více menších porcí, které dejte do pytlíků a zamrazte. V průběhu roku se budou hodit pro návštěvy i rodinné oslavy. Částí cukroví můžete také už v období svátků potěšit kolegy v práci, rodinu nebo přátele.

Nezapomínejte na pohyb

Lenošení u pohádek a vánočních pořadů má na nás určitě pozitivní relaxační vliv, na druhou stranu našemu tělu a kondici moc nesvědčí. Pokud se nechcete vydat rovnou do fitness centra nebo do bazénu, zkuste zařadit mezi pohádky také procházky – projděte se po vánočně vyzdobeném městě, zajděte si do přírody nebo na návštěvu. Inspirovat se můžete také prosincovými tipy v našem kalendáři akcí.

Hlavně si nic nezakazovat!

Ne nadarmo se říká „odříkaného největší krajíc“. Pokud si něco striktně zakážeme, je nanejvýš pravděpodobné, že na to budeme mít tak dlouho chuť, až svůj zákaz porušíme. Nebuďte proto letos na sebe tak přísní. Dopředu si naplánujte, co a kolik toho sníte, vymyslete cíl vánočních procházek, dopřejte si trochu pohybu, který nás bude bavit, a dovolte si malé hříšky. Budete se nejen cítit lépe, ale zároveň se vám budou dietní doporučení lépe dodržovat.

Bojíte se, že ztloustnete nebo porušíte svou redukční dietu? Zeptejte se na radu dietoložky

Pokud si stále nevíte rady, jak o Vánocích neztloustnout a udržet si současnou váhu, nebo jak upravit vánoční menu tak, aby bylo dietní a pro rodinu stravitelné, neváhejte a poraďte se s dietoložkou, PhDr. Karolínou Hlavatou. Bezplatná online poradna na našem serveru proběhne ve středu 24. listopadu od 12 do 14 hodin, své otázky můžete do připraveného formuláře pokládat již dnes.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce