Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Uvařte si z přírody!
    Letní měsíce a počátek podzimu jsou obdobím hojnosti zeleniny a ovoce. Využijte tuto příležitost co nejvíce. Čerstvé plody mají nejvyšší obsah vitamínů, minerálních látek a látek s antioxidačním účinkem. Navíc jsou pro nás tuzemské druhy ovoce a zeleniny nejpřijatelnější pro náš organismus.
  • Nejdůležitější stavební kameny jídelníčku
    Základními stavebními kameny (nejen) redukční ho jídelníčku jsou bílkoviny, cukry a tuky. Pokud se snažíte dlouhodobě zhubnout, měli byste přesně vědět, v jakém poměru je vhodné je konzumovat a v jakých potravinách je najdete. Právě s tím vám v následujících řádcích poradíme.
  • Letní jídelníček: Obědy a večeře
    V minulých dvou článcích jsme se dozvěděli, jak by měla vypadat ideální snídaně a svačina, dnes se podívejme na složení obědů a večeří. Jako bonus přikládáme také rámcový jídelníček vypočítaný na denní příjem na 5 600 kJ.
  • Letní jídelníček: Nejlepší svačiny
    V minulém článku jsme se dozvěděli, jak by měla vypadat ideální letní redukční snídaně. Dnes se podívejme na složení svačin a svačinek, které bychom měli do našeho jídelníčku také zařadit.
  • Zvolte nejlepší školní oběd roku 2011
    Zúčastněte se hlasování veřejnosti v soutěži O nejlepší školní oběd a vyberte nejchutnější oběd letošního roku. Školní jídelnu, jejíž menu obdrží nejvyšší počet hlasů, navštíví dvojice známých televizních kuchařů – Filip Sajler a Ondřej Slanina. Kluci pomůžou s vydáváním vítězného oběda, čas určitě zbyde i na autogramiádu a společné focení.
  • Letní jídelníček: Jak vyzrát na snídaně?
    Léto je ideální příležitostí pro zahájení hubnutí. Hlavním důvodem je větší možnost pohybu a velký výběr ovoce a zeleniny. Redukční jídelníček by měl splňovat několik požadavků – měl by být pestrý, chutný a měl by odpovídat zásadám správné výživy. Při jeho sestavování sledujte údaje na etiketách výrobků a přednostně si vybírejte potraviny s nižším obsahem tuku, jednoduchých sacharidů a soli. V případě pečiva jsou lepší výrobky z celozrnné mouky (ale pozor, celozrnné pečivo je po stránce energie srovnatelné s pečivem z bílé mouky, rozdíl je v obsahu vlákniny a minerálních látek. Velký pozor si dávejte na sladké nápoje a přemíru alkoholu. Obojí štíhlé linii v žádném případě neprospívá.
  • Finalisté soutěže O nejlepší školní oběd!
    Je to tady! Odborná porota soutěže O nejlepší školní oběd vybrala ze šedesáti devíti zaslaných přihlášek školních jídelen finalisty korespondenčního kola. Vítězové se utkají ve finálových kláních v Brně a v Praze.
  • Je ve špekáčcích maso? Jen v některých!
    Často na našich stránkách upozorňujeme, že (hlavně) při snižování váhy je potřeba dbát na to, co jíme. A to nejen z hlediska množství, ale také složení. Suroviny by měly být především kvalitní a čerstvé. Důležité je znát i jejich přesné složení. Některé potraviny nás po přečtení informací na obalu nepříjemně překvapí, ať již množstvím cukru, dochucovadel a soli nebo nedostatkem masa.
  • Co můžeme vyčíst z obalů potravin
    Může se zdát, že výrobci uvádějí na obalech výrobku informací až příliš a že to není potřeba. Opak je pravdou. Informace na výrobku představují hlavně ochranu spotřebitele a umožňují nám vybrat si takovou potravinu, která je pro nás a naše zdraví nejvhodnější (příkladem může být nižší obsah tuku pro účely redukční diety).
  • Je opravdu nutné jíst 6x denně?
    V mnoha článcích se setkáváme s tvrzením, že pokud chceme zhubnout, měli bychom jíst 5-6x denně. Toto doporučení však neplatí pro všechny a za všech situací.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

jednodenní akce
vícedenní akce