Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Pět kroků ke zdravějšímu životnímu stylu

KROK čtvrtý: Opravdu zdravý jídelníček

Jezte pravidelně menší porce a omezte množství tuku ve stravě. Ke každému jídlu zařaďte zeleninu. Přednost dávejte celozrnným potravinám i kvalitním bílkovinám (např. libové maso, výrobky ze sójových bobů). Dbejte na dostatek tekutin a vyvarujte se sladkých nápojů.

Komentář MUDr. Martina Matoulka, Ph.D.:

Pokud bych měl srovnat kroky, které nejspíše povedou k očekávanému efektu tak bych volil takto: 1. Pravidelnost 2. Energetická hodnota 3. Vlastní složení (vhodné tuky, kvalitní bílkoviny apod.). Ale pozor!!! Uvědomujte si chuť. Ta stejně nakonec rozhodne o tom, zda budete jídelníček dlouhodobě dodržovat. Pokud vám tedy „zdravé“ potraviny nechutnají, hledejte podobně zdravé s lepší chutí.

Mohlo by vás zajímat:

Ptejte se odborníků na vše, co vás zajímá ohledně snižování váhy. Své otázky zasílejte na naši e-mailovou adresu info@zijzdrave.cz.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!




Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce