Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Ratatouille

Ratatouille (vysl. ratatui) dávno není  jen položkou na menu drahých restaurací. Naučte se s pomocí odborníků z ŽijZdravě.cz, že je toto jídlo jednoduché na přípravu a vhodné pro zdravé domácí stravování. Bon apetit!

Ingredience:

2 porce, cena cca 37 Kč

  • Rajčata 2ks/200g 188 kJ
  • Paprika mix 300g 310 kJ
  • Cukrovka 100g 77 kJ
  • Lilek 100g 116 kJ
  • Cibule 50g 86 kJ
  • Šalotka 10g 30 kJ
  • Olivový olej 20ml 257 kJ
  • Rozmarýn 1g 5 kJ
  • Bílé víno 100ml 226 kJ
  • Sůl, pepř 1g / 1g 0 kJ
  • Máta 0,5g 0 kJ

Postup:

Zeleninu nakrájíme na větší kousky, osolíme, opepříme a necháme 5 minut odležet. Na rozpáleném oleji zpěníme cibuli a šalotku, kterou následně zasypeme předem nakrájenou zeleninou. Restujeme asi 3 minuty. Směs zalijeme bílým vínem a dusíme na mírném plameni přibližně 10 minut. Závěrem přisypeme špetku rozmarýnu a případně dochutíme solí a pepřem. Zdobíme snítkou máty, nebo čerstvou petrželkou.

ratatouille

Tipy odborníků:

Michal Fait

Tip kuchaře: Jako příloha je nejvhodnější křehká celozrnná bageta. Používejte pokud možno víno francouzské, popřípadě italské. Zeleninu se snažte uvařit, ale nerozvařit.

Bc. Jitka Horáková, DiS.

Komentář nutričního terapeuta: Energetická hodnota 1 porce / cca 650 kJ Tuky: 4,9g Sacharidy: 12,8g Bílkoviny: 4,15g. Toto lehké a chutné francouzské jídlo je tvořeno několika druhy zeleniny a proto ho můžete zařadit i v redukčním režimu. Dobře poslouží také jako příloha ke grilovanému masu, nebo jako samostatný lehký pokrm, ideální v horkých letních dnech. Obecně je zelenina bohatá na vlákninu, která pomáhá při redukci váhy, příznivě působí na zažívání, snižuje hladinu cholesterolu a zasytí.

Mgr. Lucie Životská

Komentář instruktora pohybu: Díky své lehké stravitelnosti můžeme půl hodiny až hodinu po konzumaci vyrazit za svým oblíbeným sportem. Energii získanou z pokrmu Ratatouille spálíme například rekreační cyklistikou o délce trvání 35 minut rychlostí 10 km/h.

MUDr. Radka Jedličková

Komentář lékaře: Recept je vhodný v rámci zdravého i redukčního stravování. Denně bychom měli přijmout 400 - 500g zeleniny a je jedno v jaké formě. Zelenina je málo kalorická a poslouží nám jako skvělý zdroj vitamínů (hlavně vitamín C, karotenoidy a kyselinu listová), minerálních látek (zejména draslík, hořčík, vápník, železo a mangan), bioflavoniodů a vlákniny.

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce