Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

S dietou do restaurace? Bez problému!

Pokud zrovna držíte redukční dietu, nebývá snadné přijmout pozvání do restaurace. Leckdo z obav o svoji linii raději zůstane doma a odepře si milou společnost svých blízkých a kamarádů. Zbytečně. Jídlo v restauraci nemusí narušit váš dietní režim, stačí vědět, jak si správně vybrat. Proto vám nabízíme několik jednoduchých tipů.

1. Konzultujte druh restaurace s hostitelem

Abyste věděli „do čeho jdete“, zavolejte kamarádce, která sešlost pořádá. Podle druhu místní kuchyně můžete leccos odhadnout. V italské pizzerii si můžete vybrat lehké těstoviny s rajčaty, v indické kuře tandori a ve vegetariánské neohrozí váš štíhlý pas téměř žádná pochoutka. Většina restaurací má internetové stránky s jídelním lístkem, takže se můžete už v teple domova dopředu rozhodnout, co dobrého si objednáte.

2. Dušení v páře a vaření ve vodě

Tyto dva způsoby tepelné úpravy jsou při redukčním jídelníčku nejvhodnější. Například ryba připravená na páře si zachová maximum vitaminů, minerálů, chuti i perfektní barvu. Při vaření ve vodě je riziko přepalování tuků minimální, určitou nevýhodou je menší chuťová výraznost. Pokud si vyberete jídlo připravené jedním z těchto způsobů, rozhodně nepřiberete.

3. Vyhněte se smaženým jídlům a smetanovým omáčkám

Smažená jídla a velké smetanové omáčky byste měli na jídelním lístku opominout. Vhodnější variantou jsou například velké zeleninové a těstovinové saláty, steaky z libového masa, sýry nebo ryby, jako příloha je vhodná grilovaná, dušená nebo čerstvá zelenina.

4. Zajímejte se o složení jídla

V dobré restauraci by vám rozhodně měli vyjít vstříc a odpovědět na všechny otázky ohledně složení a úpravy jídla. Ptejte se, kolik oleje nebo soli bylo použito a poproste o jejich redukci nebo úplné vynechání. Šikovný číšník, respektující přání hosta, jistě zvládne adekvátně zareagovat a nabídnout vám odlehčenou verzi pokrmu nebo jiné dietní a přitom chutné jídlo.

5. Alkoholu jen malou kapku nebo dezert

Energií napěchovaný aperitiv by neměl být součástí vašeho jídelníčku. Hostitelka jistě pochopí, když si tentokrát přípitek odepřete. Nejlepší alternativou je neperlivá voda s plátkem limetky, bylinný čaj nebo káva bez cukru a smetany. Nezapomeňte, že všechny ostatní nápoje obsahují velké množství kalorií a mohly by ohrozit váš dietní režim. Pokud opravdu není zbytí, objednejte si vinný střik nebo sklenku piva. Pokud si však dopřejete alkohol, měla byste vynechat dezert nebo naopak.

6. Netrapte se, pokud zhřešíte

I přes všechna upozornění a předsevzetí se může stát, že nezdravému jídlu prostě neodoláte. Následně uvažujete nad svojí slabou vůlí, selháním a v nejhorším případě hladovkou. Co s tím? Pokračujte v dietě dále a netrapte se. Tělo se s jednorázovým prohřeškem dokáže dobře srovnat. Nejpříjemnější pro vaši duši i fyzickou stránku bude, když zvýšíte množství pohybu.

7. Domů jenom pěšky

Pokud máte stále určité obavy z nevhodně vybrané restaurační stravy, jděte domů pěšky. Na čerstvém vzduchu si pročistíte hlavu a přijdete na jiné myšlenky. Pohyb napomáhá trávení a zlepšuje náladu. Ušetříte za benzín a ještě uděláte dobrou věc pro svoje zdraví.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě!

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod! Budete moct soutěžit o ceny, sbírat body, vést si online deníček vašeho energetického příjmu a výdeje a diskutovat s našimi odborníky. Neváhejte a přihlaste se ještě dnes!

Čtěte také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!




Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce