Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Tzaziki

Vyzkoušejte další zdravý recept od odborníků ŽijZdravě.cz. Tentokrát pro vás připravili svěží letní pochoutku - řecké Tzaziki. Dobrou chuť!

Ingredience:

2 porce, cena cca 20 Kč

  • Okurka salátová 200 g; 134 kJ
  • Řecký Jogurt 60 g; 289 kJ
  • Citronová šťava 0,5 cl; 6 kJ
  • Olivový olej 1 cl; 388 kJ
  • Sůl 2 g; 0 kJ
  • Pepř 1 g; 0 kJ
  • Česnek 10 g; 45 kJ
  • Měkký tvaroh 40 g; 110 kJ
  • Kopr 5 g; 8 kJ

Postup:

Salátové okurky zbavíme slupky a na struhadle je nastrouháme. Poté je vymačkáme od přebytečné vody a vložíme do připravené misky. Přidáme jogurt, měkký tvaroh, sůl, pepř, česnek, citronovou šťávu a kapku olivového oleje. Vše důkladně promícháme a přisypeme nasekaný, nejlépe čerstvý kopr. Připravené Tzaziki zdobíme snítkou kopru.

Tipy odborníků:

Michal Fait

Tip kuchaře: Použijte řecký jogurt kvůli chuti. Směs by neměla být řídká, ale spíše konzistence husté kaše.

Bc. Jitka Laštovičková

Komentář nutričního terapeuta: Energetická hodnota 1 porce / cca 490 kJ. Tuky: 8 g. Sacharidy: 6,3 g. Bílkoviny: 4,5 g. Tzaziki jsou tradičním řeckým předkrmem, podávají se vychlazené. Salátové okurky patří mezi zeleninu s velmi nízkým obsahem energie - obsahují více než 90 % vody, pomohou nám během horkých dní doplnit tekutiny. Měkký tvaroh i řecký jogurt jsou dobrým zdrojem bílkovin, liší se ovšem v obsahu tuku – měkký tvaroh obsahuje jen malé množství tuku (0,3 gramu tuku na 100 gramů tvarohu), naopak řecký jogurt je možné zařadit mezi jogurty smetanové (obsahuje 9,4 g tuku na 100 g jogurtu). Tzaziki můžete využít ke grilovanému masu místo tatarské omáčky – snížíte tak množství zkonzumované energie (tatarská omáčka obsahuje cca 2200 kJ na 100 g).

Bc. Jitka Horáková, DiS.

Komentář instruktora pohybu: Tento lehký pokrm můžete konzumovat kdykoliv během dne, před i po tréninku s odstupem alespoň jedné hodiny. Energetická hodnota tohoto pokrmu 490 kJ odpovídá energetickému výdeji 25 minutové chůze po rovině do 5 km/h. Zvolíte-li jiný druh pohybu, např. plavání prsa, postačí vám 10 minut rekreačním tempem. Orientační odhad pro člověka vážícího 80 kg.

MUDr. Radka Jedličková

Komentář lékaře: Tzaziki jsou výbornou variantou k ochucení masa, chutnají i s bramborem vařeným ve slupce. Pokud si ohlídáte množství tuku v tvarohu, nezbývá než popřát dobrou chuť.

Mohlo by vás zajímat:

Vaše jméno (17.08.2012):

Váš komentář ...



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce