Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Sladkosti – nevhodná odměna pro děti?
    Sladkosti do dětského života neodmyslitelně patří. Ani současné výživové trendy je z dětských jídelníčků nevyřazují. Zdůrazňuji však, že pokud dítě dostane sladkosti, měla by se u něj také adekvátně navýšit pohybová aktivita. Průmyslově připravované sladkosti mají obecně nedostatečnou nutriční hodnotu. Přestože jsou bohaté na energii, chybí v nich životně důležité vitamíny, minerály, stopové prvky.
  • Obezita je nemoc. O krásu jde až v druhé řadě II
    Obezita není vždy otázkou vůle, ale také sociálního tlaku a vynuceného životního stylu. Jednáme pod vlivem tzv. toxického prostředí, které ovlivňuje jak psychiku, tak chování každého z nás. Obezita se stala nemocí, kterou je nutné léčit. Genetické dispozice nedovolují každému, aby dosáhl hodnot optimální hmotnosti, aniž by celý život držel „redukční“ dietu. Schůdným východiskem pro většinu populace může být mírná stabilizovaná nadváha. To je však dlouhodobým úkolem jak pro samotného pacienta, tak pro celý tým spolupracujících odborníků.
  • První návštěva v ordinaci dětského obezitologa
    Před první návštěvou dětského obezitologa mají všichni jasno, proč za ním jdou. Mnozí si slibují, že získají rozepsaný jídelníček. To však není možné. První konzultace je o vzájemném představení dítěte, jeho rodiny s dětským obezitologem a seznámení se s léčebným postupem.
  • Obezita je nemoc. O krásu jde až v druhé řadě
    Přes osvětu, módní trendy i značné medicínské pokroky je obezita zdravotním a společenským problémem charakteru celosvětové epidemie. V ČR se obezita vyskytuje u 20-25% populace. Obezitu můžeme definovat jako zvýšenou tělesnou hmotnost vzhledem k výšce, která je způsobena větším podílem tělesného tuku.
  • Ve sportu panuje velká individualita
    U mladistvých hraje velký význam vlastní individualita. Chlapci se nejraději uchylují do posiloven a děvčata do fitness center. Mladí lidé vyhledávají pohybovou aktivitu především pro pocit příslušnosti ke skupině a kvůli pozitivní sociální interakci. Pohybové aktivity představují pozitivní alternativu pro soupeření s vrstevníky, pro získání respektu a uznání druhých. Při sportu si chtějí mladiství zvýšit sebedůvěru a sebeúctu. Tyto aktivity sehrávají v tomto věku i významnou úlohu v prevenci užívání návykových látek, nejen kouření a alkoholismu.
  • Ani v 18 letech nevzdávejte prevenci obezity
    V pubertě ještě není pozdě naučit dítě zdravě žít. Kilogramy navíc se možná podaří maskovat oblečením. Obezita se ale pozná na první pohled. Pro výpočet optimální váhy v této věkové skupině platí pravidlo jako pro dospělé: výška – 90 – 20%.
  • Jak jsme zhubnuli: vaše příběhy
    Hubnout není žádný med, ale se silnou vůlí můžete dokázat hodně. Nechte se inspirovat příběhy lidí, kteří se sebou dokázali něco udělat a s nadváhou úspěšně bojovali.
  • Rodiče, vyžeňte puberťáky od televizí a počítačů
    Bez pohybu stoupá riziko obezity. Ve starším školním věku děti, které nechodily na sportovní kroužky a nemají pravidelně dostatečnou pohybovou aktivitu, představují rizikovou skupinu pro rozvoj obezity. Doma je potřebné v tomto věku stanovit jasná pravidla času stráveného před obrazovkou. Děti by neměly trávit víc než dvě hodiny denně u televize nebo počítače.
  • Vánoce na dietě
    Každý si během vánočních svátků přiměřeně dopřeje nějaký ten nezdravý a nevhodný pokrm, na kterém si zcela jistě pochutná. Některým z vás však zdravotní stav nedovoluju si pochutnávat na všem možném a bez omezení, je potřeba se řídit doporučením lékaře, který předepsal speciální dietu, například při problémech se žlučníkem, při vysokém cholesterolu, při cukrovce či obezitě. Ve většině případů je potřeba ze stravy vyloučit či omezit tuky, nebo cukry, snížit přísun soli a omezit dráždivé koření. Každá dieta pro konkrétní onemocnění je specifická! Obecně však platí, že strava musí být lehce stravitelná a co nejméně zatěžovat trávicí ústrojí. I za těchto striktnějších podmínek, lze připravit velmi chutné a pestré pokrmy.
  • Nedovolte, aby vašeho puberťáka trápila kila
    Nadváhu nebo obezitu na sobě pozná každý školák. Stačí, aby se jen podíval do zrcadla. Pro výpočet optimální váhy u dětí ve starším školním věku platí pravidlo u:

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce