Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Hubnutí po porodu je přirozený stav

Ano, to je bezesporu pravda, nicméně i tomuto procesu je potřeba trochu pomoci. Jak na to vám v sérii článků o hubnutí po porodu poradí nutriční poradkyně Mgr. Renata Větrovská.

Každé období má svá určitá specifika:

hubnutí po porodu

Fáze I – těhotenství

Je jasné, že v těhotenství není na místě se příliš stresovat tím, jak bude vaše postava vypadat po porodu. Nicméně, už v tomto období je potřeba myslet na to, aby přírůstek váhy nebyl extrémně velký a tedy jeho shazování po porodu problematické. Je dobré si dopřát, na co máte chuť, ale zbytečně se nepřejídat. Průměrný přírůstek hmotnosti nastávající maminky by měl být 8–14 kilogramů. Samozřejmě záleží na kondici maminky před otěhotněním.

Fáze II – šestinedělí

Odcházíte z porodnice, své miminko držíte v náručí, ale vaše bříško je pořád vyboulené. V porodnici zůstala jen velmi malá část všech těch nabraných kil v průběhu těhotenství. Nemějte strach. Hubnutí v období šestinedělí je opravdu přirozený stav a minimálně nyní tomu není potřeba nijak extra napomáhat. První důvod je ten, že dochází k zavinování dělohy a k postupné ztrátě nahromaděné vody v těle. Druhým důvodem je, že kojení a péče o děťátko způsobí, že tělo matky má větší energetické nároky, než mělo doposud.

Fáze III – měsíce poté

V dalších měsících po porodu už můžete hubnutí malinko napomoci – jak vyváženou stravou, tak cíleným cvičením. Ale pozor, malinko napomoci znamená, že hubnutí nesmí být nijak rychlé a drastické. Tím byste mohly uškodit sobě i svému děťátku. Základní pravidlo hubnutí po porodu zní: pomalu, postupně a s rozumem.

Autor: Mgr. Renata Větrovská

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!





Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce