Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Jak jsme zhubnuli: vaše příběhy

Hubnout není žádný med, ale se silnou vůlí můžete dokázat hodně. Nechte se inspirovat příběhy lidí, kteří se sebou dokázali něco udělat a s nadváhou úspěšně bojovali.

David

Pan David měl od dětství sklony k nadváze. Ani v dospělosti se mu nepodařilo boj s kilogramy navíc vyhrát. Přispěl k tomu i jeho životní styl, především sedavé zaměstnání a mnoho hodin přesčasů v kanceláři. Potíže s váhou začal řešit až v okamžiku, kdy se ručička váhy přehoupla přes 160 kilogramů. K problémům s váhou se totiž přidaly i další zdravotní potíže. Začal se léčit s vysokým krevním tlakem a musel užívat celou řadu léků.

Po poradě se svým lékařem se rozhodl zhubnout pod dohledem odborníků. Na jejich radu si začal pravidelně zapisovat vše, co snědl a vypil během dne. Do svého denního programu zařadil také pravidelné cvičení v posilovně. Přes veškerou snahu se mu povedlo zhubnout jen 6 kilogramů. Dál se ručička váhy nepohnula.

Po tomto neúspěchu David využil nabídky svého lékaře a rozhodl se absolvovat chirurgické zmenšení žaludku. Díky operaci se mu změnil život. Kromě výrazného zmenšení porcí jídla se mu podařilo zhubnout téměř 50 kilogramů. Jeho problémy s krevním tlakem téměř vymizely a nemusí denně užívat tolik léků.

Dana

Paní Dana byla už od dětství „oplácané dítě“. Z kilogramů navíc nevyrostla, naopak její váha se neustále zvyšovala. Časově náročné zaměstnání spojené se stresem, péče o děti a domácnost jí nedovolily pravidelně jíst ani sportovat. Největší problémy s váhou jí přinesly životní peripetie, které ji postihly. Stres ze ztráty zaměstnání a problémy v rodině zaháněla velkým množstvím jídla a cigaretami. Když se jí podařilo přestat s kouřením a zhubla několik kilogramů, postihla ji vážná nehoda. Ta ji upoutala na několik měsíců na lůžko. Proležené týdny se projevily také na její váze. Kromě toho jí lékaři zjistili také cukrovku a vysoký krevní tlak.

Impulsem ke změně životního stylu bylo, když její váha ukazovala téměř 120 kilogramů a i během velmi krátké procházky se musela mnohokrát zastavit, aby se „popadla“ dech. Obrátila se proto na odborníky a začala dodržovat jejich doporučení. Především začala jíst šestkrát denně, cvičit a chodit na dlouhé procházky. Její snaha se vyplatila. Zhubla téměř 20 kilogramů a procházky jí už nečiní žádný problém. Přesto však není zcela spokojená. Chtěla by zhubnout ještě 10 kilogramů.

Karel

Pan Karel byl v mládí velký sportovec. Hrál fotbal, jezdil na kole, plaval a v zimě lyžoval. Se sportem nepřestal ani v zaměstnání. Sice už na své koníčky neměl tolik času, ale přesto si vyšetřil pár hodin týdně. Dařilo se mu také v zaměstnání. Postupem času získával vyšší funkce a tím i větší zodpovědnost. Ruku v ruce s pracovními úspěchy však přicházely i negativa. Karel už tolik nesportoval, většinu dne trávil v práci za stolem. Neměl dostatek času na odpočinek, v noci se pořádně nevyspal. Nahromaděný stres zajídal a řešil i s pomocí cigaret. Jeho váha každým rokem nenápadně stoupala. Prvním signálem nesprávného životního stylu byly zdravotní komplikace. Lékaři u něj odhalili cukrovku a vysoký krevní tlak. Karel si nebral k srdci jejich doporučení a málem jej to stálo zdraví. Ještě před důchodem jej postihl slabý infarkt. V tu chvíli se rozhodl, že zhubne. Chtěl se totiž dožít svých vnuků.

Na doporučení svého kardiologa se obrátil na odborníky. Začal pod jejich dohledem cvičit a nechal si poradit, jak se stravovat zdravěji. Nejen že se mu podařilo zhubnout, ale i jeho zdraví se zlepšilo. Už si nemusí píchat inzulín a denně polyká i méně tabletek na krevní tlak. Zase se vrátil ke sportu a vede k němu i své dva malé vnuky.



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce