Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Hubnutí po porodu – nesnažte se nic uspěchat
    Stala jste se novopečenou maminkou a trápí vás přebytečná kila, která jste nabrala v těhotenství? Existuje více způsobů, jak zhubnout. Ne všechny jsou ale pro vás a zdraví vašeho dítěte vhodné.
  • Krize je tady, aneb porušili jsme dietu
    Na většinu lidí to přijde po několika dnech či týdnech různých redukčních diet – krize. Hlad a chuť takřka na všechno, co vyřadili ze svého jídelníčku. Jak se tomu bránit?
  • Desatero jak předcházet nadváze a obezitě u dětí
    Jaké jsou hlavní zásady boje proti dětské obezitě? Myslíte, že se vaše dítě "vytáhne" z nadbytečných kil? Přehledné desatero vás vyvede z omylů a poradí, jak včas pomoci svým ratolestem.
  • Jak používat aplikaci Můj deníček
    Interaktivní aplikace Můj deníček vám umožňuje sledovat, kolik toho za den sníte a zda vyvažujete příjem energie dostatkem pohybu. Navíc vytváří přehledné grafy a tabulky. Díky nim zjistíte, které dny se vám nedaří držet chutě na uzdě, nebo zda vám nechybí dostatek pohybu.
  • Novinky v hubnutí?
    Internet je stále plný zázraků na hubnutí, nových diet, přípravků a prostředků – je ale reálné na něco nového přijít? Zkuste se nad tím chvilku zamyslet. Pokud řešíte nějaký problém, je třeba nejprve analyzovat stav vědění v současné době, podmínky a pak teprve zvažovat další postup.  Pokud chcete být v hubnutí dlouhodobě úspěšní, pak to znamená opravdu analyzovat jednoduše ale poctivě svůj energetický příjem (jídlo) a energetický výdej (pohyb). I dlouhodobá mírná změna přináší většinou výsledky.
  • Zjistěte v tabulkách, jak je na tom vaše dítě
    BMI (body mass index), index tělesné hmotnosti, je důležitým nástrojem pro určení nadváhy, obezity nebo podvýživy. Nemusí však být vždy nejpřesnější. Každý jedinec může mít jiný však jiný poměr svalů a tuků. Chcete-li ale zjistit, jak je na tom vaše dítě, musíte použít speciální percentilové tabulky. Hodnoty BMI se totiž díky rychlému růstu a jiné stavbě těla u dětí do 18 let liší od těch, které používají dospělí.
  • Detox. Zhubneme či ne?
    V posledních letech se hitem na internetu stávají recepty na tzv. „detoxikaci“ organismu. Od různých nápojů, speciálních dieta až po vyplachování střev. Z definice detoxikace vyplývá, že je to proces respektive soubor metod, postupů, prostředků a organizačního zabezpečení k účinnému odstranění toxické látky nebo snížení škodlivého účinku toxické látky na bezpečnou úroveň, která neohrožuje život a zdraví.
  • Úskalí krátkodobých diet
    Je tu doba, kdy většina povánočních diet a předsevzetí skončila. Někteří z vás jsou úspěšní více, někteří méně. Jaká jsou ale rizika náhlých poklesů hmotnosti?
  • Zabraňte tloustnutí svých dětí!
    Obezita dnes trápí nejen dospělé, ale potýká se s ní i pětina českých dětí. Hlavním viníkem je životní styl a nezdravé návyky, které děti přejímají od svého okolí. Následkem pak jsou nejen kila navíc, ale i vysoký tlak, cukrovka a další onemocnění, jež byla dříve doménou pouze dospělých lidí. Nedovolte obezitě zkomplikovat život i vašim dětem!
  • Stanovte si reálné cíle hubnutí
    Cílem redukce hmotnosti nemusí být bezpodmínečně dosažení ideální hmotnosti. Již úbytek o 5–10 % z výchozí váhy významně sníží všechna zdravotní rizika související s nadváhou a obezitou.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

jednodenní akce
vícedenní akce