Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Jak moc je pro hubnutí důležitá motivace?
    Já se domnívám, že najít motivaci pro hubnutí je jeden z nejdůležitějších kroků v celém procesu hubnutí. Nejdříve si musíme uvědomit, zda vůbec chceme začít hubnout a také, proč tak chceme učinit právě teď. Jistě existuje mnoho důvodů, pro které by bylo dobré zhubnout. Běžně v literatuře jsou popisovány důvody zdravotní, estetické, společenské, citové, vnější tlak, atd. Ale je nějaký z těchto důvodů podstatný právě pro nás? Trápí nás tak, že jsme ochotni změnit svůj dosavadní životní styl, který nám nadmíru vyhovoval? Tuto otázku by si měl každý sám za sebe zodpovědně odpovědět, neboť najít tu „svou“ motivaci, která mu zaručí dojít úspěšně k cíli je velmi těžké a složité. Pokud totiž přijmeme jako motiv jeden z výše uvedených důvodů, které sice obecně platí, nás se také týkají, ale příliš neoslovují, naše cesta k cíli, tedy ke zhubnutí, nebude patrně vůbec úspěšná nebo nebude trvale efektivní.
  • Jak zvládnout hubnutí a vyhnout se jo-ju
    Při nepravidelném režimu stravování nejčastěji vynecháváme snídaně, odbýváme obědy a přesouváme největší porce jídla do večerních hodin. Příjem tuků zvyšujeme častou konzumací uzenin, lahůdek, smetanových sýrů a smažených jídel.
  • Proč v dětském věku vadí přísné diety
    V časopisech, novinách i televizi se můžete dozvědět o různých dietách, které jsou doporučovány s vidinou rychlých váhových úbytků. Vypadají velmi lákavě. Řada z nich ale výrazně omezuje některé složky potravy. Někdy jsou to cukry, jindy tuky, u některých diet je výrazně omezený přísun vitaminů nebo vlákniny.
  • Stáhněte si pomocníka!
    Kolikrát jste se už pokoušeli zhubnout nebo žít zdravě? A kolikrát to nevyšlo? Stáhněte si nyní brožuru, která vám prostřednictvím tříměsíčního kurzu pomůže změnit životní styl. Tentokrát už doopravdy!
  • Můj „hubnoucí" příběh
    Jmenuji se Lucie a v loňském roce jsem se zúčastnila reality show na internetových stránkách projektu Všeobecné zdravotní pojišťovny, Žij zdravě, ve které mi odborníci pomáhali snížit váhu a zlepšit životní styl. Během tří měsíců se mi podařilo zhubnout 11 kilogramů. Začala jsem pravidelně a zdravěji jíst, 2x – 3x týdně navštěvovat posilovnu a získala lepší pocit ze sebe sama. Vraťme se ale na začátek.
  • Boříme mýty o hubnutí: Jezte max. do 17 hodiny
    Je pravdou, že na večer by měla být v našem jídelníčku jídla lehčí. Stará česká moudrost říká: „Snídej sám, na obědě se rozděl s přáteli a večeři dej nepříteli“. To vede k závěru, že nejlepší je nevečeřet, což však není pravda.
  • Boříme mýty o hubnutí: Musím jíst 5 - 6x denně
    V mnoha doporučeních pro snižování hmotnosti se dočtete, že byste měli jíst 5 až 6x denně. Je to ale pravda? Obecně nelze tomuto pravidlu nic vytknout, nicméně je mnoho lidí, pro které je tento režim nevhodný.
  • Kdo je kdo: Strava a hubnutí
    V minulém článku jsme se zaměřili na odborníky v oblasti pohybu a sportu. Dnes se podíváme na to, kdo vám může poradit se snižováním váhy a upravením jídelníčku a komu se raději vyhnout.
  • Vyberte si správnou redukční aktivitu
    Nevíte, který sport nebo pohybová aktivita je pro váš redukční trénink nejpřínosnější? Nechte se inspirovat video reportáží ze Dne Žij zdravě 2011 v Karlových Varech. Instruktoři nám předvedli zumbu, spinning, pilates, power jógu a aerobic dynamic kickbox! V reportáži se dozvíte i další informace o této akci zaměřené na snižování váhy a zdravý životní styl, která v červnu zavítá do Českých Budějovic a Plzně. Informace najdete již brzy na našich stránkách.
  • Obezita a podvýživa
    Když se řekne o někom, že je obézní, tak si každý z nás představí člověka, který určitě nemá „podváhu“, ba naopak má sem tam ten nějaký „špíček“ navíc. Při slově podvýživa si zase každý z nás představí vyhublé modelky nebo pacientky s mentální anorexií. Jistě Vás milí čtenáři, ale nenapadne, že i obézní pacienti mohou být podvyživeni. Jak je toto možné?

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

jednodenní akce
vícedenní akce