Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Pomocníci v boji proti dětské nadváze
    Dětská obezita je celosvětovým strašákem a nevyhýbá se ani dětem v České republice. Podle průzkumu agentury STEM/MARK v rámci programu Žij zdravě trpí nadměrnou hmotností každé páté dítě ve věku 6 - 12 let. Pojďme se společně podívat na pomocníky v boji proti tomuto stále rozšířenějšímu zdravotnímu problému.
  • Jak o Velikonocích nepřibrat
    Velikonoční svátky mohou být dobrou příležitostí, jak ozdravit svůj jídelníček. S přicházejícím jarem se začíná objevovat více druhů zeleniny a také zelené natě, které přinášejí do výživy člověka řadu důležitých látek. Tradiční velikonoční pokrmy z vajec, velikonoční nádivka a sladká jídla lze připravit tak, aby neutrpěla štíhlá linie a abychom vylepšili své stravování.
  • Tlouštíky ohrožuje cukrovka 2. typu
    Z výzkumu Všeobecné zdravotní pojišťovny provedeného na konci roku 2010 vyplynulo, že 55 % lidí v České republice trpí obezitou nebo nadváhou. Lidé potýkající se s těmito problémy si často neuvědomují, že s obezitou a nadváhou souvisí také přidružená onemocnění, např. cukrovka (diabetes mellitus). Pokud nesportujete a trápí vás kila navíc, máte téměř 53krát větší šanci, že onemocníte cukrovkou 2. typu v porovnání se štíhlými lidmi.
  • Stáhněte si novou příručku o obezitě a nadváze
    Připravili jsme pro Vás spolu s odborníky na obezitu novou příručku, která vám pomůže se snižováním váhy. Dozvíte se v ní mnoho praktických informací, rad a tipů, které vás provedou procesem trvalé redukce váhy od samého počátku. Příručka je rozdělena do několika obecných kroků:
  • Hubněte již před Vánocemi s účastnicemi Reality Show
    Paní Stanislava, Lucie a Vlasta, účastnice naší Reality Show, se rozhodly nečekat se snižováním váhy až na nový rok. Novoroční předsevzetí jim totiž, stejně jako mnohým z nás, nikdy dlouho nevydržela.
  • Co je psáno to je dáno - Zapisování jídelníčku je jedním ze základů úspěšného hubnutí
    Také přemýšlíte nad tím, jak se zbavit nadbytečných kilogramů jednou pro vždy? Ač se vám to může zdát divné, úspěch hubnutí tkví mimo jiné ve zdánlivé maličkosti – v pravidelném zapisování vašeho energetického příjmu a výdeje. Díky zápiskům získáte nejen pravdivý přehled o vašich stravovacích návycích a pohybových aktivitách, ale také o případných výživových chybách, kterých se dopouštíte. Na základě zápisků budete moci postupně svůj jídelníček upravovat a vytvářet si takový redukční režim, který bude odpovídat nejen vašim chutím, ale také vašemu životnímu rytmu. Pokud se vám podaří správně nastavit redukční režim, postupná změna životního stylu a snižování váhy na sebe nenechá dlouho čekat.
  • Velikonoce a půst – tradice nebo přežitek?
    Velikonoce jsou největším křesťanským svátkem. K jejich hlubšímu prožití slouží přípravná doba - doba postní, která má kající ráz. Věřící „vycházejí spolu s Kristem na poušť“ a připravují se na ponoření do Kristovy smrti a vzkříšení. Přípravou na Velikonoce je tedy doba postní. Podle přání koncilu má vyjadřovat dvojí ráz: křest a pokání. Čekatelé křtu se v ní mají připravit na iniciační svátosti (křest, biřmování, eucharistie) a věřící na obnovu svého křtu, když si jej připomenou a budou činit pokání. Tak se obě skupiny připraví na velikonoční slavnost.
  • Lze zhubnout jarním úklidem?
    I když lidové pořekadlo praví „březen za kamna vlezem“ jistě uznáte, že první jarní sluníčko nás spíše povzbudí k nějaké činnosti než ke schovávání se za kamna. Na druhou stranu je pravda, že když se podíváte na svoje tělo, které se přes celou zimu příliš nehýbalo a ještě k tomu si příjmem různých dobrůtek tvořilo tukovou izolační vrstvu proti mrazu, nejradši byste za ty kamna opravdu zalezli. Ale nezoufejte, na pohyb není nikdy pozdě a jaro je ke snižování nadváhy přímo stvořené.  A že se musíte teď vrhnout na jarní úklid a na cvičení nemáte pomyšlení? Nevadí, i při úklidu můžete spálit nějakou tu energii….
  • Začněte se hubnutím (nejen) na Valentýna
    Začít s úpravou životního stylu nebo redukční dietou není nikdy pozdě. Základem pro úspěch je ale motivace. Motivace k hubnutí bývá nejčastěji zdravotní a touha líbit se svému partnerovi. Na 14. února připadá svátek všech zamilovaných, „Valentýn“, který se může stát dobrou příležitostí ke změně životního stylu. Vždyť ve dvou je každá práce radostnější a společná radost z úspěchů je dvojnásobná. Rozhodnete-li se tedy hubnout nebo jen upravit stravovací zvyklosti, pamatujte na některá pravidla.
  • Přísné diety aneb zhubnu rychle
    Přísná redukční dieta může vést k tomu, že si naše tělo na dietu rychle zvykne. Při těchto redukčních pokusech bývají lidé často unaveni, chybí jim energie na překonávání každodenních situací, ať již v práci, v rodinném životě apod. Toto složité období většinou bývá zpočátku překonáváno díky tomu, že v prvních dnech dochází k poměrně významnému poklesu hmotnosti. Po zastavení poklesu hmotnosti se ale veškeré problémy zvýrazňují (únava, nevýkonnost, podrážděnost atd.). Je jen otázkou času, kdy se „dietář“ vrátí zpět ke svému stravování, organizmus nabere kilogramy na původní váhu a ještě nějaké to kilo přidá v typickém jo-jo efektu.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

jednodenní akce
vícedenní akce