Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Začněte spalovat tuky!

Je známým faktem, že bez pohybové aktivity není zcela možné dosáhnout trvalého úbytku kilogramů. Aby však při pohybu opravdu docházelo ke spalování tuků a nejen cukrů je důležité dodržovat tři základní pravidla: správnou délku pohybové aktivity, vhodnou frekvenci cvičení a optimální intenzitu. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Délka

Trvání pohybové aktivity vhodné k redukci kilogramů je 40 – 60 minut, včetně zahřívací a protahovací fáze, které by v rámci vašeho cvičení rozhodně neměly chybět. Pokud s pohybem teprve začínáte, naordinujte si nejprve půlhodinové cvičení a během následujících 4 – 6 týdnů postupně aktivitu prodlužujte.

Frekvence

Aby při pohybové aktivitě docházelo ke snižování váhy, je třeba jí provozovat častěji, než jednou za čas. Zpočátku postačí věnovat se pohybu 2x během pracovního týdne a jednou o víkendu. Postupem času frekvenci upravte na 3 - 4 cvičení za týden.

Intenzita

Stanovení správné intenzity cvičení, při kterém dochází k hubnutí, je problematické, protože existuje celá řada doporučení a způsobů měření. Nejpřesněji určí vhodnou intenzitu zátěžový test. Pokud však nemáte možnost jej u vašeho lékaře podstoupit, můžete se orientovat dle následujícího pravidla: Pro snižování kilogramů je nejvhodnější nízká až střední intenzita, kterou poznáte tak, že při cvičení můžete ještě bez problémů konverzovat s ostatními. Při této intenzitě dochází k maximálnímu spalování tuků. Dávejte si pozor na to, aby intenzita cvičení nebyla příliš vysoká. Při vysokých intenzitách se spalují převážně cukry a nedochází tak ke snižování váhy.

Vliv pohybu na váš organismus

  • V krátkém období (minuty, hodiny) se pohyb projeví snížením hladiny cukru a krevního tlaku.
  • Ve středním období (týdny) dochází k postupnému budování svalové hmoty, snižování podílu tukových zásob a zmenšení obvodu pasu.
  • V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se vaše fyzická zdatnost i psychický stav.

Rada na závěr: kombinujte aerobní a anaerobní aktivity

V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se vaše fyzická zdatnost i psychický stav. Pokud se snažíte zhubnout, je kromě správného nastavení intenzity, délky a frekvence cvičení dobré také kombinovat aktivity aerobní s anaerobními. Aerobní aktivity jsou nejúčinnější pro spalování tuků a tudíž redukci kilogramů. Tyto činnosti jsou prováděné s nízkou až střední intenzitou a po delší čas. Patří mezi ně například chůze, Nordic walking, běh, cyklistika, plavání, aerobic, zumba (v pomalejším tempu) nebo plavání. Anaerobní aktivity (např. posilování s činkami nebo bojové sporty) naopak slouží převážně ke spalování cukrů a vytváření svalové hmoty, která vám pomůže s dalším snižováním kilogramů.

Přečtěte si také další články

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


monika balogova (20.09.2012):

dobry den jemi 15 roku ,, meřim 162cm a važim 66kg ,,,,preci drzim dietu ale chtela bich a by sem zhubla rychleji nevim jak nato

ignac (04.10.2012):

nejprve se nauc cesky a pak uz pujde hubnuti jedna radost

Petra (07.10.2012):

dobry den chtela bych zkusit alcachofa de laon mate z tim nekdo zkusenosti? pomahato?dekuji petra

Jiří (18.11.2012):

Myslím si, že je ideální zatěžovat organismus podle tepové frekvence(TF) Do 130 TF po dobu cca 50min.

Vaše jméno (21.12.2012):

Váš komentář ...

jaroslava55 (05.01.2013):

Z hubla jsem jsem už 5kilo,a jsem moc ráda,ale mám strach,jsem po operaci štítné žlázy tak se chci zeptat nemohu mít žádné zdravotní problémy,hubnu moc rychle,ale s dietu stále držím,jsem i moc ráda,děkuji moc

(fanoušek SFC OPAVA) (14.01.2013):

nuda

iren (05.02.2013):

Dobrý den je možne hubnout pouze na rotopedu? děkuji

berta (08.04.2013):

jaký typ pohybu doporučujete? stačí procházka svižným tempem? děkuji

Gabča (21.05.2013):

Bylo by vhodné začít cvičením na rotopedu asi půl hodiny denně?

1 23

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce