Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Začněte spalovat tuky!

Je známým faktem, že bez pohybové aktivity není zcela možné dosáhnout trvalého úbytku kilogramů. Aby však při pohybu opravdu docházelo ke spalování tuků a nejen cukrů je důležité dodržovat tři základní pravidla: správnou délku pohybové aktivity, vhodnou frekvenci cvičení a optimální intenzitu. Pojďme se na ně podívat zblízka.

Délka

Trvání pohybové aktivity vhodné k redukci kilogramů je 40 – 60 minut, včetně zahřívací a protahovací fáze, které by v rámci vašeho cvičení rozhodně neměly chybět. Pokud s pohybem teprve začínáte, naordinujte si nejprve půlhodinové cvičení a během následujících 4 – 6 týdnů postupně aktivitu prodlužujte.

Frekvence

Aby při pohybové aktivitě docházelo ke snižování váhy, je třeba jí provozovat častěji, než jednou za čas. Zpočátku postačí věnovat se pohybu 2x během pracovního týdne a jednou o víkendu. Postupem času frekvenci upravte na 3 - 4 cvičení za týden.

Intenzita

Stanovení správné intenzity cvičení, při kterém dochází k hubnutí, je problematické, protože existuje celá řada doporučení a způsobů měření. Nejpřesněji určí vhodnou intenzitu zátěžový test. Pokud však nemáte možnost jej u vašeho lékaře podstoupit, můžete se orientovat dle následujícího pravidla: Pro snižování kilogramů je nejvhodnější nízká až střední intenzita, kterou poznáte tak, že při cvičení můžete ještě bez problémů konverzovat s ostatními. Při této intenzitě dochází k maximálnímu spalování tuků. Dávejte si pozor na to, aby intenzita cvičení nebyla příliš vysoká. Při vysokých intenzitách se spalují převážně cukry a nedochází tak ke snižování váhy.

Vliv pohybu na váš organismus

  • V krátkém období (minuty, hodiny) se pohyb projeví snížením hladiny cukru a krevního tlaku.
  • Ve středním období (týdny) dochází k postupnému budování svalové hmoty, snižování podílu tukových zásob a zmenšení obvodu pasu.
  • V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se vaše fyzická zdatnost i psychický stav.

Rada na závěr: kombinujte aerobní a anaerobní aktivity

V průběhu měsíců pokračuje redukce nadbytečných kilogramů, zlepšuje se vaše fyzická zdatnost i psychický stav. Pokud se snažíte zhubnout, je kromě správného nastavení intenzity, délky a frekvence cvičení dobré také kombinovat aktivity aerobní s anaerobními. Aerobní aktivity jsou nejúčinnější pro spalování tuků a tudíž redukci kilogramů. Tyto činnosti jsou prováděné s nízkou až střední intenzitou a po delší čas. Patří mezi ně například chůze, Nordic walking, běh, cyklistika, plavání, aerobic, zumba (v pomalejším tempu) nebo plavání. Anaerobní aktivity (např. posilování s činkami nebo bojové sporty) naopak slouží převážně ke spalování cukrů a vytváření svalové hmoty, která vám pomůže s dalším snižováním kilogramů.

Přečtěte si také další články

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


Michaela servusová (21.05.2013):

Chci se zeptat, jestli je Alpinning správná volba pro redukci váhy. Cvičím 3x někdy i 6x týdně 60minut

monika (03.07.2013):

dobry den chtela bych se zeptat jak mám přestat s přejídánín už se přejídám každý den a nejdeto zastavit prosim poradte

Dana (03.10.2013):

Dobrý den, jaký máte názor na spalování Kj a infrasaunu. Dočetla jsem se, že hodina v infrasauně spálí asi tolik KJ jako třeba hodina chůze. Dá se tedy infrasauna počítat jako jedna z aktivit? Děkuji

Madlen (04.10.2013):

Jak jsem si přečetla tuhle stránku okamžitě jsem šla sportovat držet dietu a už to dělám 3 měsíce moc vám děkuju :-DD

1 2 3

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

jednodenní akce
vícedenní akce