Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít
  • Vyrazte za sportem!
    Jaro klepe na dveře. Je čas oprášit sportovní vybavení. Kam vyrazit za sportem v dubnu vám poradí náš kalendář akcí!
  • Rozhodli jste se začít hubnout
    Vaše rozhodnutí je velice důležité. Jedině díky němu se do hubnutí, které nakonec bude úspěšné, můžete pustit. Ať už chcete zhubnout např. do plavek nebo kvůli svému zdravotnímu stavu, podstatné je, abyste svému rozhodnutí dlouhodobě věřili a byli stále motivováni k jeho naplnění.
  • Sportování ve vysokohorském prostředí
    První příznaky tzv. horské nemoci můžeme pozorovat již např. ve výšce 1 500 - 2 500 či 3 000 m n.m., kterou označujeme jako první zónu. Cca 15% osob mohou mít mírné příznaky.  Pokles výkonnosti jak fyzické tak mentální a poruchy spánku bývají nejčastějšími projevy. Při rychlém vzestupu např. lanovkou může dojít k bolestem hlavy, než dojde k přizpůsobení.
  • Pohybové aktivity v zimě
    Člověk není medvěd, aby v zimě ulehl k zimnímu spánku a nic nedělal. Také v zimním období, a to včetně období adventu, je velice důležité nepodceňovat důležitost dostatečného výdeje energie. Vhodných pohybových aktivit je celá řada, proto nezapomínejme najít si na ně několikrát týdně alespoň 30 až 40 minut.
  • Lyžování
    Lyžování dělíme na sjezdové a běžecké, přičemž obě aktivity se od sebe poměrně výrazně liší. Pro účely hubnutí je lepší jízda, resp. chůze nebo běh, na běžkách, které představují více aerobní druh pohybu, při kterém vynakládáte více energie. Navíc posilujete nejen činnost srdce, ale také velké svalové skupiny – nohy, hýždě, záda, paže a hrudník. Lze říci, že při běžkovém lyžování pracuje celý svalový aparát, což je pro redukční trénink nejvýhodnější – čím víc svalů pracuje, tím více energie se spálí.
  • Jak si v zimě protáhnout tělo? V přírodě
    Zima je ideální počasí na sport. Nevěříte? Přečtěte si článek o radovánkách na sněhu, na které jste už dávno zapomněli.  Povyprávějte svým dětem, jak jste sáňkovali nebo si rovnou dejte souboj o nejrychlejšího jezdce. Ve chvílích volna se výborně pobavíte a ještě pro sebe uděláte něco dobrého.
  • Po pohybu vám bude lépe
    Všude se to píše a skoro každý to říká: „Při pohybu resp. fyzické aktivitě se vyplavují endorfiny, které způsobují, že je nám po něm hezky.“ Je to ale pravda? Sportovci tvrdí, že ano. Jak je tomu ale u lidí, kteří nikdy nesportovali?
  • Cukrovka a pohyb
    Pohybová aktivita hraje při léčbě cukrovky minimálně stejně významnou roli jako dieta. Zvláště u tzv. diabetiků druhého typu s obezitou je význam pohybové aktivity nedoceněn. Cukrovka druhého typu je charakterizována sníženou citlivostí tkání na inzulin, což se projevuje ztíženým vstupem glukózy (cukru) do buněk, kde dochází k jejímu spotřebování. Hladina cukru v krvi pak významně stoupá nad normální úroveň.
  • Domácí cviky pro těhotné
    Vyzkoušejte tři jednoduché cviky, které vám během těhotenství pomohou posílit oblast pánevního dna, předejít otokům dolních končetin a zlepšit jejich prokrvení. Pvní cvik je zaměřen na prevenci vzniku otoků dolních končetin, druhý na dechová cvičení a třetí na posílení oblasti pánevního dna.
  • Fit v těhotenství
    Jste těhotná a chcete se i v tomto krásném, ale pro organismus ženy někdy velmi náročném, období cítit dobře? Chcete, aby vaše tělo bylo dobře připraveno na porod a poporodní období? A hlavně, přejete si, aby vaše bylo miminko spokojené? Pokusíme se vám poradit, jak vám k tomu všemu může pomoci cvičení.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce