Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Fit v těhotenství

Jste těhotná a chcete se i v tomto krásném, ale pro organismus ženy někdy velmi náročném, období cítit dobře? Chcete, aby vaše tělo bylo dobře připraveno na porod a poporodní období? A hlavně, přejete si, aby vaše bylo miminko spokojené? Pokusíme se vám poradit, jak vám k tomu všemu může pomoci cvičení.

Spokojená maminka = spokojené miminko

Základním pravidlem v průběhu těhotenství je, že spokojená maminka znamená spokojené miminko. Mějte neustále na paměti, že záleží jen a jen na vás, co budete a nebudete dělat. Každá žena je jiná, proto se nenechte do ničeho nutit. Pokud těhotné sousedce vyhovuje aqua aerobik, neznamená to, že bude vhodné i pro vás. Je mnoho možností, jak se udržet v těhotenství fit. Každá maminka by si měla najít takovou aktivitu, která jí bude sedět nejlépe.

Sportovala jste před otěhotněním?

Další důležitou věcí je, že každá žena má při otěhotnění jinou počáteční kondici. Žena, která celý život sportuje, se bude samozřejmě hýbat trochu jinak než ta, která nikdy nesportovala. Určitě není dobré, když se těhotná maminka rozhodne, že právě v tomto období dožene všechnu léta zanedbávanou aktivitu. Budoucí maminky by měly cvičit s rozumem a v klidu. Naslouchejte svému tělu, cvičení by vám mělo být příjemné a rozhodně by vás nic nemělo bolet.

Máte-li pochybnosti, poraďte se s lékařem

Jestliže máte nějaké pochybnosti o vašem zdravotním stavu, určitě se poraďte se svým lékařem. Jestliže se ani potom necítíte jistě, je lepší cvičit pod dozorem vyškolené cvičitelky či trenérky. Je zcela na vás, jestli budete chodit na skupinové lekce, které s sebou nesou výhodu kontaktu s dalšími budoucími maminkami, nebo si zařídíte lekce individuální. Existuje velké množství hodin určených přímo pro těhotné např. cvičení na míčích, cvičení ve vodě, plavání, gravidjoga, pilates pro těhotné nebo dokonce břišní tance. Vyberte si, co vám bude vyhovovat nejvíce.

Vyhněte se pohybovým lekcím, při kterých dochází k prudkým nárazům a dopadům. Účastnit byste se neměla ani kontaktních a nebezpečných sportům, při kterých si můžete snadno ublížit. Opatrnosti není v tomto případě nikdy dost, a to platí nejen pro období prvního trimestru, kdy je větší riziko potratu, ale pro celé období těhotenství i šestinedělí.

Chodit, chodit a zase chodit

Pro budoucí maminky je velmi vhodná klasická chůze. Jestliže vám to počasí dovolí, jděte se procházet ven. Je dobré mít s sebou na procházce nějakého partnera, který vám v případě potřeby pomůže a celkově vás povzbudí. Na cvičení si vždy oblékněte pohodlný oděv i obuv a nezapomeňte doplňovat tekutiny.

V příštím článku se můžete těšit na konkrétní tipy domácích cviků, které vám v těhotenství pomohou od otoků dolních končetin a posílí oblast pánevního dna.

Autor: Mgr. Renata Větrovská, rekondiční instruktorka

Ptejte se odborníků na vše, co vás zajímá ohledně snižování váhy. Své otázky zasílejte na naši e-mailovou adresu info@zijzdrave.cz.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


Mohlo by vás zajímat:




Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce