Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Harmonická jóga

Jóga se skládá z fyzických, dechových, relaxačních a meditačních technik. Cvičení klade důraz na vnímání plynulých přechodů mezi jednotlivými pozicemi zvané asány a správnou techniku dýchání. Při józe byste si měli celkově uvědomovat sebe sama. Cvičení vás naučí odbourávat stres, naučit se relaxovat a načerpat novou energii.

Ve zdravém těle zdravý duch

Pravidelné cvičení jógy obnovuje přirozenou pružnost páteře a zlepšuje funkci srdce. Jóga pomáhá vyrovnávat svalovou nerovnováhu. V průběhu cvičení dochází ke zklidnění celého organizmu. Jóga není zaměřená na hubnutí, ale výborně se u ní protáhnete a odpočinete si.

Cvičení pro každého

Jóga se cvičí na podložkách bez bot a náčiní. Cvičit ji může téměř každý bez ohledu na věk či fyzickou kondici. Lidem se zdravotním omezení lze cvičení upravit na míru. Vybírat můžete z velkého množství druhů jógy od klasické po moderní.

Zlepšení kondice a celkové posílení těla očekávejte od jednoho ze základních druhů jógy – aštangajógy. Jde o dynamické a fyzicky náročné cvičení, které se skládá z přesně daného pořadí vzájemně propojovaných pozic.

Další typ se nazývá hathajóga. Hathajógu mohou cvičit všichni, kdo chtějí dosáhnout dobrého zdravotního stavu. Jedná se o silovou formu jógy, která však není příliš náročná. Proto je vhodná také pro lidi s fyzickým omezením.

Velmi populární se v posledních letech stala dynamická forma jógy, power jóga, při níž zapojíte všechny svaly těla. Tímto cvičením lze získat velmi dobrou fyzickou i duševní kondici.

TIP: Pokud chcete zhubnout, kombinujte jógu s aerobními aktivitami.

Mohlo by Vás zajímat

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce