Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Pět kroků ke zdravějšímu životnímu stylu

KROK pátý: Efektivní sportování

Abyste hubla déle, je potřeba cvičit. Z počátku stačí 20 minut, postupně byste se však měla dostat na 40–60 minut. Cvičit je třeba 3x až 4x týdně při střední intenzitě pohybu. Ta se pozná tak, že při ní můžete konverzovat s ostatními. Vyzkoušet můžete například spinning, nordic walking nebo jen prostou chůzi!


Komentář MUDr. Martina Matoulka, Ph.D.:

Nemusí to být hned sport, klidně stačí zpočátku chůze (pokud výhledově bude i intenzivní a dostatečně dlouhá, můžete u ní i zůstat) či jízda na kole. Hlavní je opět pravidelnost. Pokud máte hmotnost významně vyšší, vždy se poraďte s odborníky, abyste si neuškodili. Pak zcela jistě není potřeba dodržovat časy, protože i 15-20 minut může být dostatečné vzhledem k hmotnosti. Pokud budete chtít zachovat energetický výdej, jistě bude třeba s postupným poklesem hmotnosti prodlužovat čas pohybu.

Mohlo by vás zajímat:

Ptejte se odborníků na vše, co vás zajímá ohledně snižování váhy. Své otázky zasílejte na naši e-mailovou adresu info@zijzdrave.cz.

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!


Eva Vysloužilová (19.02.2012):

Chtěla bych začít, ale pomalu. Je mně 65 let a chci si zlepšit fyzičku.



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce