Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Léto se blíží aneb jak na to v tomto období I.

Teploty stoupají i nad dvacet stupňů, začínáme odkládat bundy a svetry. Pro některé z nás je nejpříhodnější doba odložit i několik nadbytečných kilogramů, zvláště chystáme-li se na dovolenou. Většina z nás věří, že přes léto nějaký ten kilogram shodí snadněji než v zimě a většinou má pravdu. Pokusíme se vám poradit, jak na to.

pitný režim

Pohyb:

Pohybovou aktivitu můžeme směle zahájit odpoledními procházkami a víkendovými výlety. Ačkoliv se chůze stále považuje za nedostatečnou, může být velmi důležitá pro navození negativní energetické bilance. Rozhodující pro efekt pohybové aktivity není jen intenzita, resp. rychlost chůze eventuelně jízdy na kole, ale také délka, po kterou pohybovou aktivitu provádíme. Dokonce se zdá, že je účinnější pohybová aktivita o nižší intenzitě, která je vykompenzována delším trváním pohybové aktivity.

Letní měsíce jsou časem, kdy většinou můžeme těmto činnostem věnovat o něco více času. Jízda na kole je vhodná zvláště na lehkých převodech, kdy opravdu vůbec nerozhoduje rychlost, jakou jedete, ale čas, který v sedle strávíte.  Pozor na plavání – je sice vhodnou pohybovou aktivitou pro lidi s nadváhou a obezitou, ale pokuste se omezit svůj pobyt zvláště v přírodních vodách maximálně na desítky minut denně. Několikahodinové pobyty v chladné vodě sice mohou být příjemné zvláště v parném létě, ale mohou také způsobovat přednostně ukládání tuku do podkoží jako obranu před tepelnými ztrátami.

Pitný režim:

Nezapomeňte doplňovat tekutiny zvláště během dne, kdy teploty přesahují i třicet stupňů. Doplňování tekutin průběžně je v rámci redukčních režimů velmi důležité. Zvláště lidé, kteří mají vysoký krevní tlak, jsou často poučováni, že mají pít nejlépe čistou vodu bez minerálů. Nemusí to být však pravda, především tehdy, kde se lidé více potí a dochází u nich k větším ztrátám soli. Není tedy chybou používat vody s minerály, které je vhodné doplňovat. Ideální je střídání minerálních vod a nezůstávat jen u jednoho druhu. Nemusíte měnit režim od základu, ale pokuste se zařazovat do svého jídelníčku častěji zeleninu a více pohybové aktivity. Pokuste se vydržet nastoupený režim co nejdéle!

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Přečtěte si také další články:

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!



pavla (31.07.2012):

Omezte příjem alkoholu na minimum Sestavte si jídelníček Pravidelně cvičte Pravidelně cvičte Jezte pravidelně a v malých dávkách

Andrea (31.07.2012):

Pokud chcete nějaký tip na zdravý pohyb, koukněte se na stránky www.komunita111.cz

Robinsonka (12.04.2013):

Přijďte si v sobotu 20. 4. vyzkoušet moderní styly zdravého cvičení do fitness centra T CLUB v Ústí nad Labem /areál firmy Horák, Krásné Březno/. Mezi 14. a 18. hodinou je připraven pestrý program pro celou rodinu. Hostem pořadu je David Huf. Všichni pojištěnci VZP mají vstup na akci zdarma na základě předložení průkazu pojištěnce. Co všechno budete mít možnost vyzkoušet? Skupinové kondiční lekce pro ženy, muže i děti, funkční trénink pro každého, fitness trénink s Kinectem pro Xbox 360, individuální poradenství o výživě, měření krevního tlaku a tělesného tuku. Doporučujeme včasnou rezervaci místa na internetových stránkách T CLUBU nebo na recepci. http://www.tclub.cz/rozcestnik.php

Robinsonka (30.04.2013):

Ušetřete s VZP na očkování proti rotavirům a klíšťové encefalitidě Stovky korun mohou ušetřit klienti VZP, kteří využijí některý ze dvou právě odstartovaných preventivních programů. Od dubna VZP nabízí zvýhodněné očkování proti rotavirům, na kterém mohou rodiče kojenců ušetřit 500 korun. Ještě o 250 korun víc pak uspoří klienti starší 16 let za očkování proti klíšťové encefalitidě. Platnost obou programů je do 31. 12. 2013, nebo do vyčerpání finančního limitu. Obdobné programy měla VZP i v minulých letech. Více info zde http://www.trijednicky.cz/produkt-mesice/usetrete-s-vzp-na-ockovani-proti-rotavirum-a-klistove-encefalitide?strana=1



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce