Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Lyžování

Lyžování dělíme na sjezdové a běžecké, přičemž obě aktivity se od sebe poměrně výrazně liší. Pro účely hubnutí je lepší jízda, resp. chůze nebo běh, na běžkách, které představují více aerobní druh pohybu, při kterém vynakládáte více energie. Navíc posilujete nejen činnost srdce, ale také velké svalové skupiny – nohy, hýždě, záda, paže a hrudník. Lze říci, že při běžkovém lyžování pracuje celý svalový aparát, což je pro redukční trénink nejvýhodnější – čím víc svalů pracuje, tím více energie se spálí.

U sjezdového lyžování je to složitější – záleží zde na době strávené lyžováním, kvalitě terénu, rychlosti apod. Při sjezdovém lyžování převážně posilujete a zpevňujete srdce a ze svalů zejména nohy a hýždě.


Frekvence

 

Při sjezdovém lyžování nutí obtížnější terén k vynakládání většího množství energie, ale dochází k extrémnímu hp - Pohybové aktivity v ziměpohybového aparátu – především kloubů. Dva dny v týdnu strávené na běžkách jsou vhodnou zimní variantou například běhu.


Tip

  • Big Foot se nazývají extra krátké lyže, které se podobají spíše botám. V zásadě je jízda na nich podobná klasickému lyžování, jezdí se ovšem bez hůlek. Jsou vhodné pro začátečníky nebo děti, snáze se na nich drží rovnováha, dobře se ovládají, lyžování je klouzavější.

 


Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce