Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Pohybové aktivity v zimě

Člověk není medvěd, aby v zimě ulehl k zimnímu spánku a nic nedělal. Také v zimním období, a to včetně období adventu, je velice důležité nepodceňovat důležitost dostatečného výdeje energie. Vhodných pohybových aktivit je celá řada, proto nezapomínejme najít si na ně několikrát týdně alespoň 30 až 40 minut.

Fyzickou aktivitu nepředstavuje pouze sportování a cvičení, jedná se o veškerou pohybovou aktivitu za den, která by měla být postupně zvyšována. Existuje například představa, že chůze není účinná pohybová aktivita. Je tomu ale právě naopak! Dostatečně dlouhá svižná chůze, pokud při ní nedochází k přetížení kloubů a šlach, je velmi účinná a dostatečná pro náš cíl. A není nic krásnějšího, než se vydat na procházku zasněženou krajinou nebo vánočně vyzdobeným městem a vychutnávat si atmosféru!

Mezi oblíbené zimní sportovní aktivity patří lyžování a běžkování. Pro účely hubnutí je lepší chůze nebo běh na běžkách, které jsou z hlediska aerobního pohybu vhodnější, než sjezdové lyžování. Dva dny v týdnu strávené na běžkách jsou vhodnou zimní variantou například běhu.

Kromě lyžování je v zimních měsících velmi oblíbenou pohybovou aktivitou plavání v krytém bazénu.

Chceme-li cvičit doma, doporučuje se začít například jednoduchými posilovacími a protahovacími cviky, následovat může jízda na rotopedu, eliptickém trenažéru nebo chůze na běhacím pásu. Je ale dobré nezapomenout ani na skupinové aktivity, jako například aerobik nebo tanec, kde nás podpora ostatních může povzbudit k dalšímu pokračování. Nejdůležitější je dělat to, co nás baví.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce