Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Sportujte s partnerem

Chtěli byste, aby chvíle strávené po boku vašeho milovaného byly nejen příjemné, ale také co nejpřínosnější? Už vás nebaví chodit na rande jen do kina a restaurací nebo sedět celý den u televize? Chcete si užít s partnerem zábavu a získat nové společné zážitky? Neváhejte a začněte společně sportovat.

Zvláště s příchodem teplejšího období se nabízí celá řada sportovních aktivit, které můžete s partnerem v přírodě provozovat. Nejjednodušší variantou (a zároveň vhodným způsobem redukce hmotnosti) je jít do přírody „chodit“. Aby byla chůze pro vaše zdraví co nejvíce prospěšná, musí být ve svižném tempu a trvat minimálně čtyřicet minut. Chůzi můžete zintenzivnit pomocí nordic walkingových holí.

Nordic walking pro všechny

Nordic walking, severská chůze, vám pomůže více zapojit horní končetiny a odlehčit velkým nosným kloubům. Proto je tato aktivita ideální (především) pro lidi s nadváhou a obezitou. Efektivního snížení nadbytečných kil dosáhnete, pokud půjdete takovou intenzitou, abyste byli schopni s partnerem komunikovat. Vyprávění dlouhých souvislých příběhů si nechte na doma. Pokud jste zdraví a v kondici, můžete chůzi zaměnit za společný běžecký nebo joggingový trénink.

Kolo nebo kolečkové brusle přijdou vhod

S partnerem můžete také vyrazit do přírody na kolo či kolečkové brusle. Nezapomínejte, že pokud chcete čas strávený sportováním využít pro redukci hmotnosti, musíte udržet střední intenzitu pohybové aktivity a provozovat ji po delší dobu.

Nejen psychická, ale i fyzická pomoc

Zásadní výhodou při sportování s partnerem je to, že máte vedle sebe někoho, kdo vám dokáže nabídnout psychickou a fyzickou pomoc. Partner vás může během sportovního výkonu motivovat, podporovat a fandit vám. V případě, že by se vám během sportování něco přihodilo, podá vám pomocnou ruku. Jestliže máte nějaké zdravotní problémy, měla by být přítomnost partnera (nebo jiné osoby, na kterou se můžete spolehnout) podmínkou sportování.

Správná technika je nutností

Partner může také zkontrolovat, jestli správně provádíte techniku pohybové aktivity. Můžete si společně v přírodě například zaposilovat. Partner vám pohlídá provedení jednotlivých cviků nebo vám posilování ještě zintenzivní vlastním manuálním odporem, který úplně nahradí některé posilovací náčiní.

Špatné počasí by vás nemělo odradit

V případě, že počasí nebude přát venkovním aktivitám, můžete se s partnerem přesunout do zastřešené posilovny nebo cvičebního sálu. Společné chvilky strávené na kardio trenažerech jako je rotoped, elyptical či běhací pás budou určitě zábavnější. Existují i studiové lekce, na které můžete přijít ruku v ruce se svojí láskou a vaše mužská polovička se nebude cítit špatně. Jsou to například lekce kick boxu, flowinu či spinningu.

Na co si dát pozor

Je důležité uvědomit si, že partner není váš soupeř, ale spoluhráč. Nesnažte se tedy nesmyslně soutěžit nebo se před ním předvádět. I tady platí heslo: „Všeho s mírou“.  Dokázat partnerovi, že ještě něco dokážete, určitě není na škodu. V první řadě však pamatujte na své zdraví a nepřetěžujte se.

Nestyďte se povídat si s partnerem o svých pocitech. Navzájem se podporujte a odměňujte za každý krok, který povede ke zlepšení vašeho zdraví. Pokud budete spokojeni se sebou samými (a já pevně věřím, že vám k tomu pohybová aktivita dopomůže), můžete být spokojeni a šťastni i ve svém partnerském životě.

Autor: Mgr. Renata Větrovská, rekondiční instruktorka

Registrujte se do Klubu Žij zdravě a získejte spoustu výhod!

 

Přečtěte si také další články:

Verunka87 (07.06.2011):

sportovat s partnerem je super, děláte věci společně a přispívá to i k utužování vztahu. je ale nutné, aby si oab byli podporou a ne, aby jeden druhého shazoval.

odpovídá (01.07.2011):

Zcela s Vámi souhlasíme! :-) Tým Žij zdravě



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář jednodenní akce
vícedenní akce