Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Zacvičte si na židli!

Bc. Jitka Horáková, DiS. – instruktor pohybových aktivit  VŠTJ MEDICINA Praha, o.s. Vám přináší další cviky pro protažení a udržení svalové síly.Tentokrát jednoduché cviky na židli.

Toto nenároční cviční je určeno spíše pro osoby méně zdatné a pohyblivé, kteří chtějí udržet svalovou sílu, rozsah pohybu v kloubech a příjemně se protáhnout v pohodlí domova. Stejně tak ale dobře poslouží i zaměstnaným osobám např. v kanceláři, kteří pociťují, že se musí protáhnout a rozpohybovat z dlouhého a únavného sezení.

Na židli se dá cvičit lehké kondiční cvičení, ale také polohy daleko náročnější a složitější, určené však pro zdatnější osoby k posílení celého těla.  Jako pomůcka nám poslouží obyčejná židle a váha vlastního těla.

Židli je potřeba umístit na neklouzavou podlahu, nesmí být moc vysoká ani nízká, při pozici sedu tělo s dolními končetinami svírá úhel 90°,tzn. že kyčelní kloub by neměl být níž než koleno. Při cvičení můžete využít i jiných pomůcek, jako je overball, lahve naplněné vodou, nebo thera-band a cvičební jednotu si tak rozšířit o zajímavé posilovací cviky.

Vhodné je každý cvik zopakovat 10 -15x v jedné sérii a postupně se dostat ke třem sériím na jeden cvik.  Židle vám poslouží také jako opora pro mnohé strečinkové (protahovací) cviky. Na začátku cvičení se nezapomeňte tedy krátce rozehřát a protáhnout klouby, stejně tak jako na závěr cvičební jednotky.



Trénuj tenis jako Thomas Muster (13.06.2013):

Reality tenis zábava pro mladé I zdravotně postižené - vynikající kardiokofinomotorikokoordinátor www.hit-buddy.com



Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce