Lépe jíst + více se hýbat = zdravě žít

Aerobní trénink

Je nejvhodnější pro redukci hmotnosti.

Řada odborníků se shoduje v názoru na prokazatelná pozitiva pohybové aktivity. Pohybová aktivita především nižší a střední intenzity přináší například následující:

  • příznivě ovlivňuje energetickou bilanci (vyrovnání poměru příjem – výdej),
  • zlepšuje poměr mezi tukem a aktivní tělesnou hmotou (snižuje množství tělesného tuku, zvyšuje aktivní tělesnou hmotu – svaly),
  • působí tlumivě na centrum hladu a tím přísun potravy,
  • snižuje preferenci tučných jídel a zvyšuje preferenci jídel s vyšším obsahem bílkovin a cukrů,
  • zabraňuje poklesu aktivní tělesné hmoty při dietní léčbě obezity,
  • pozitivně ovlivňuje psychickou pohodu a sebevědomí,
  • pozitivně působí na snižování dalších rizikových faktorů kardiovaskulárních chorob (krevní tlak, hladina tuků v krvi apod.).

Pojďme se nyní podívat na vhodné sportovní i nesportovní aktivity, v čem spočívají, jaké jsou jejich výhody a rizika, jaký je doporučený čas a frekvence apod.

Autor: MUDr. Martin Matoulek, Ph.D.

Spočítejte si BMI

BMI Kalkulátor
 
Váha - ilustrační foto
Kalendář
Po Út St Čt So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

jednodenní akce
vícedenní akce